Gå til hovedinnhold

Blommig fredag - ren och skär lycka!

 
Da var det fredag igjen og jeg er så utrolig klar for helg!
 
Øynene er så som så, men jeg klarer jo ikke å la Blommig fredag gå uten meg :)
I dag er tema "Ren och skär lycka"
 
Her er mitt bidrag:
 

Det er jo ingen hemmlighet at jeg trives med hage og blomster.
Det er selve livet og jeg nyter hvert sekund av hagesesongen, blomstringen og alt som gror.


Men jeg er også en veldig hjemmekjær dame, som trives kanskje litt for godt hjemme.
Når  jeg kan dekke et koselig bord, for venner og familie, da er det lykke for meg.
Å få være sammen med mennesker som gjør meg godt, ja, det er det beste i verden.


Å få være kreativ og skape ting med hendene.
Det gir også en indre lykke.


Inspirasjon til å skape det hyggelig og koselig - det gjør godt!
 
Har du lyst til å se flere bidrag av "ren och skär lycka" så trykk dere inn på bloggen
 
Ha en veldig fin fredagskveld alle sammen!


Kommentarer

Hélena sa…
Så otroligt mysigt du har det!
Ha en härlig helg!
Kram Hélena
Ranten sa…
Koselig. Både bilder og tekst Vivi! Fortsatt god bedring og god helg!
Unknown sa…
Hei Vivi
Så nydelig rose og bordpynt ,i helgen må en ha blomster.
Det er ikke mye å hente i hagen her nå så det blir nok litt kjøpeblomster på meg fremover.

Å ja vi festa ,spiste og dansa ut de de små timer .
Alle koste seg og 50 åringen var forbløffet og fornøyd.

God bedring og ha en fin helg,
Maritklem.
Marit sa…
Du har tolket emnet veldig bra! Håper det går fremover med øynene dine.
God helg! Klem
Jätte fin tolkning. Vad fint dukat.

Kram
Anne sa…
Du kan virkelig det å gjøre det koselig og trivelig rundt deg og dine.
Flotte bilder og fin tekst..et flott bidrag.
Håper øynene blir bedre i løpet av helgen.
Klem fra Anne
MarJE sa…
Kjempekoselig innlegg!!!
Godt å høyre at du har inspirasjonen til å delta sjølv om augene ikkje er på topp :)) God bedring og ha ei fin helg.
Kari sa…
Ja, hus og hage er lykke for meg også.
Tusen takk for koselig kommentar hos meg og en fin helg til deg :)
Så fint tolkat! den lilla plåtburken med snöre runt är precis i min smak en sån ska jag göra idag. Tack för tipset.
Trevlig helg!
Ulrika
Inger Marie sa…
Vakkert innlegg..og er så enig med deg..dette er lykke:)
Ønsker deg god helg...nå skal jeg på jobben..og så er det fri på meg også:))
Leena sa…
Så fint du fixat med dukningarna! Många bra tips som är enkelt att ta efter när man väl har fått idén ... Och att ha gjort något själv, det är lycka precis som du säger.
Ha en skön helg!
stallnilsen sa…
Så koselig bidrag med fine bilder, Vivi :)

Ha ei fin helg,

hilsen Lisbeth :O)
Ingeborg sa…
Her var det mye lykke:) Herlig.

God bedring med øynene dine og fortsatt god helg:)
Monica sa…
Supersnyggt du har det !
Tjingeling

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne