Gå til hovedinnhold

Er jeg for gammel ?

 
Er jeg for gammel til å være med på dagens offentlige media?
Det er jo rundt oss til alle døgnes tider. Facebook, Twitter, Instragram, blogger og chater av alle slag.
Jeg ser jo på meg selv som en oppgående kvinne i sin beste alder, selv om alderen begynner å sette sine sport så er jeg glad i den elektroniske verden der ute.
Arbeidsdagen består av elektroniske dokumenter, og jeg blir hoppende glad hver gang en saksbehandler skjønner gleden ved et elektronisk arkiv.
 
 
Hjemme er det viktig med egentid på PC'n. Det å kunne koble av med bloggen og alle dere i bloggverden der ute, gir meg inspirasjon og glede.
 
For 3 år siden kom jeg hoppende inn i Facebook og ble hekta med en gang.
Komme i kontakt med gamle skolekamerater og familiemedlemmer, ja det var gøy i bebynnelsen.
Facebook er et flott media, men etter en tid ble det ikke så givende.
Ikke er jeg en typisk chater, dog heller ikke så ivrig på å legge ut bilder av mine barn.
Heller ikke så veldig god på trening og husvask.
 
Mulig jeg er litt gammel, eller?
 
 
I går lastet jeg ned en ny app på telefonen min - Instagram.
Noen av mine venner er der og det prates om bilder som legges ut.
 
Jeg har jo en 15 års gammel frøken i hus, og hun er jo selvfølgelig på Instagram.
Jeg fortalte med stolthet i stemmen i går kveld, at nå er mor på Instagram.
(mest stolt over at jeg hadde fått lastet ned appen helt alene)
 
Jeg trodde øynene hennes skulle trille helt rundt. Herregud, liksom hvor teit er jeg som er på Instagram og er over 40 år.
Joda, hun skjønte at det var mange hagevenner der, og andre mødre som jeg har kontakt med.
Med klar beskjed om å ikke følge noen av hennes venner, og heller ikke like-/kommentere noen av hennes bilder, så ønsket hun meg velkomme inn i en ny elektronisk verden.
 
Status nå:
Facebook - veldig lite brukt, og har heller ikke noen tanker om å bli mer aktiv der
Blogg - min hellige plass på jorden, hvor mye glede og inspirasjon blir gitt
Instagram - navnet er som bloggen Vivishagerom
 
Det var mine tanker om dagens offentlige media. De er nok kommet for å bli, og jeg er glad for det.
Men vi bestemmer selv om hvor aktive vi vil være, og hvor mye av privatlivet vi publiserer.
Jeg verner meg for ting som ikke gjør meg godt, og nyter det som gir meg glede og energi.
 
Hva med deg? Hvor er du?



Kommentarer

Susanne sa…
Inte är vi för gamla ;)) Heja på Vivi!!
Fast jag hade nog aldrig trott att jag skulle bli så fast men kul är det ;))
ha en underbar söndag
kram susanne
MarJE sa…
Alderen er vel ikkje noko hindring for å delta på det ein sjølv kjenner er rett.
For min del er eg ikkje med på noko anna enn blogger. Det var ei stor sak for meg å driste meg ut i den verdenen også :)
Trur dette held for min del.
Eg har vore veldig restrektiv med kva den yngre garde som er ute på all verdens media legg ut om seg sjølv.
Så eg har fått nokre små kommentarar frå dei etter eg starta opp på blogger sjølv :D
Ja,ja kjekt er ivert fall mi virksomheit. Men tida går fort og det kan bli litt i lengste laget når ein sett seg ned i lag med skjermen :)
Ha ein fortryllandes dag.
Unknown sa…
Jaja da er vi to ;o) neida vi lærer vel etter hvert alt nymotens duppeditter og greier ;o)
Holder på å forske hvordan jeg får til å legge ut blogginnlegg på fjesboka men det tar vel si tid ;o)
Ha en fin søndag :o)
Så fint det så ut i lysthuset ditt koselig :o)
Marit sa…
Alderen har nok ikke så mye å si i den retning. Jeg er som MarJE, jeg har nok med bloggen. Min store interesse er hage og jeg synes det er nok å lese igjennom alle hagebloggene. Det tar så mye tid å sitte på nett, at for min del holder det lenge med hageblogging.Ha en fin søndag! Klem
Jeg hører med til de kjedelige og blogger bare, mobilen er så utdatert at den egner seg bare til å ringe og tekste. Datteren min syntes jeg burde få meg en Ipad, men jeg står over. Kun en skjelden gang legger jeg ut bilder av barnebarnet.

Fortsatt god søndag til deg!
Man blir aldri for gammel for noenting:) Morsomt at de litt eldre også tør å blogge litt!! Instagram er tingen. Følg meg gjerne for daglig Interiør inspirasjon
@verozitas
Unknown sa…
Mobilen min ringer jeg med men ønsker meg egentlig fasttelefon, fb er jeg på men ikke så aktiv, blogger er kult både å lese andres og skrive selv men tiden strekker ikke bestandig til. Forsøker å være bevisst rundt bruk og bruke tid på det jeg liker. Nå fortiden er det knapt nok tid og energi til noe somhelst så da blir prioriteringen lett. Å lese din blogg havner høyt opp på "like lista". God helg!!!!
Rejen sa…
Jeg er kun på bloggen, synes den tager tid nok, men det er smart med alle de elektroniske medier, måske når jeg får lidt mere tid, jeg vil bruge Instagram. Klem og god søndag til dig..;-D
For gamle for dataverdenen er vi nok ikke Vivi, men jeg har oppdaget at dataen er en tidstyv av de store.

Facebook og bloggen samt at jeg er ansvarlig for hagelaget sine sider er nok for meg, enn så lenge. Twitter har jeg ikke tort å rote meg inn på, er redd det kan ta overhånd og at jeg blir sittende i timevis og twitre :-))))
Instagram har jeg vurdert, men ikke tatt meg tid til å opprette konto. Får se hva det blir til nå når kveldene begynner å bli lange.

Flott høstbord du hadde dekket :-)
krepsemor sa…
Jeg syns heller ikke vi er for gamle, og jeg er jo enda eldre enn deg :) Ja, jeg er på facebook, men ikke så veldig aktiv, og jeg legger IKKE ut bilder av mine barn! Bloggen tar nok aller mest tid, og er den jeg koser meg mest med, men nå på høsten er det gjerne ikke så mye å blogge om, siden den er primært en hageblogg! Kanskje jeg burde opprette en ny blogg i en annen kategori?
Instagram har jeg nettopp fått opp øynene for, men tror ikke det er noe for meg!
Stå på, Vivi, og bruk sosiale medier så mye du har tid og lyst til!
Kathrine sa…
Jeg har mere enn nok med mine to blogger jeg, det tar nok tid.
Facebook har jeg meldt meg av(det tok 14 dager!)
Men folk får gjøre som de vil, bare det ikke går ut over familie og unger.
Mange bruker mere tid med mobilen og data, enn sine barn. Det syns jeg er ille.
Jeg kommer ikke til å kaste meg med på mere som tar tid, syns det er kjempekoselig å ha bloggene mine:)

:)

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne