Gå til hovedinnhold

Jakten på det perfekte høstblad!

Når Anne på Moseplassen utlyste ny konkurranse i høstblader, så tok jeg veldig mange bilder!
Det er jo kjempe gøy å være med i disse konkurransene hennes, og selv om jeg ikke er så flink til å ta bilder, så vil jeg jo at bilde skal være fint.
 
Jeg er blitt veldig glad i å ta bilder, og tar gjerne en runde hver dag for å kanskje oppdate det perfekte motiv.
 


Ofte må jeg helt ned til bakken.
Spennende å se hvordan bilde blir fra denne kanten.
I min egen hage så tenker jeg ikke lenger på hvordan det evt ser ut, når jeg vandrer rundt med kamera.
Jeg gjør som jeg vil, og tenker ikke lenger på hva de andre mener.



Skulle ønske at jeg var litt friere når jeg er utenfor min egen hage.
Jeg har ofte med meg et lite kamera når jeg er ute og går tur, men er nok litt mer opptatt av hva andre tenker når jeg da plutselig ser et motiv.
 
Legger meg ikke like lett ned i gata, nei....



Skulle ønske jeg var det, for overalt rundt oss er det jo så utrolig mye spennende.
 
Det blir mange bilder når jeg først er i gang, og hva bruker jeg dem til?
 
Nei, si det. Noen ganger blir dem aldri vist, mens andre ganger blir dem bare slettet.


Denne ganger blir dem vist til dere.
 
Dette er noen av bildene som ble tatt til høstblad konkurransen.
Jeg lagrer disse, for hvem vet....kanskje jeg får brukt for dem igjen en gang?
 
Lagring og bruk av alle bilder - hva gjør dere?
 
Ha en flott lørdag!



Kommentarer

Marit sa…
Flotte blader du har tatt bilde av! Løv er så pent enten den er i vann eller på bakken. Ha en fin lørdag, og lykke til! Klem
Merethe sa…
Jeg synes du er flink til å ta bilder!! Og disse var vakre og viser klart høsten og veldig gøy med bilder fra uvante vinkler...det hender jeg også slenger meg ned i hagen når jeg knipser...hi hi,, Vi skulle nok vært flinkere til å ikke tenke på hva vil andre si om jeg gjør ditt og datt...kanskje vi skulle tatt en foto tur sammen Vivi...og virkelig øvd oss på nye vinkler utenfor hagen :DD Jeg gjemmer på masse bilder...sletter de dårlige og lagrer de beste...artig å se på i ettertid. Det blir jo på en måte dokumentasjon på hva vi driver med ;)
Nora sa…
Nydelige bilder du har tatt, Vivi! Jeg tar også mange bilder. Sletter en del og sparer mange. Fremkaller dessverre meget sjelden bilder nå for tiden, og det er synd.
Håper du får en fin hösthelg!
Så vackra lövbilder!! Du är duktig på att fota:)).
Första bilden är magisk.
Ha en fin lördag.
Kram Maria
Du tar kjempefine Bilder Vivi=) Blader er jo dekorative og gjør seg godt på bilder. Håper du får ei koselig helg=) Vibeke
Ranten sa…
Ingenting å si på bildekvaliteten! Jeg tar også mange bilder som aldri blir vist og gjerne slettet med en gang. Det er nødvendig for å få tett de gode. Lykke til og god helg!
Tove Kristin sa…
Flotte motiv du har knipset Vivi, måtte ut ein tur æ å no, å bærre prøv, Artig.
Oppdager alltid noe nytt hvær dag no på høsten, fargan, lyse, frøstn, dråpan.

Høstn e flott.

Ha ein fin lørdag Vivi :)
Flotte bilder du har tatt av løv i din hage, høstløv er vakkert.

God helg til deg!
Kathrine sa…
Flotte fotos! Artig med bladbilder, syns jeg.
Jeg kan ta bilder uten å bry meg om andre noen ganger, men så stopper det opp andre ganger.
Har ei venninne som ikke er redd for å ta bilde av mennesker, og det over hele verden. Det syns jeg er godt gjort, når hun reiser til land der det kan oppstå problemer med fotografering.
Jeg sletter mye, men så tar jeg ofte rundt tusen bilder på ei helg.
Bare tidlig i dag, tok jeg 600 bilder av frosten i hagen. Da må en jo slette, og bare plukke ut f.eks. de ti beste.
Men, jeg har automatisk lagring inn på en ekstern harddisk. Alt lagres der automatisk, det er en stor trygghet:)
Hytteturbildene våre blir skrevet ut og limt inn i en hyttebok med tekst til. Tenker på ungene at det er morro å ha for dem seinere.
Lykke til, Vivi! Ønsker deg en flott lørdag!
Klem:)
Hagetjelden sa…
Det var vakre løvbilder! Ha en fortsatt fin helg!
Vigdis sa…
Jeg lurer også på hva jeg skal gjøre med alle bildene jeg tar. Kanskje laptopen sier stopp hvis jeg ikke begynner å rydde snart?
Flotte bilder Vivi! Det blir mange bilder etterhvert så noen slettes, men en vet aldri hva en får bruk for så de fleste ligger å tar opp plass!
Veldig fine bilder av bladene i vann...jeg bryr meg ikke så mye om andre ser jeg tar bilder! Legg deg ned i gata, men pass på så du ikke blir overkjørt!!
God lørdag!
Underberget sa…
Så fasinerende bilder av bladene på vannet!! Selv er jeg ikke så flink å slette bilder og det er en ganske stor samling på PC'en nå... Burde fått dem over på ekstern hardisk også, men glemmer det alltid. Fortstt god helg til deg!
MarJE sa…
Supre bilder du har tatt!!!
Ja er det ikkje rart at vi skal ha slik vegring for å legge oss i den posisjonen vi vil (når vi skal ta bilde) når vi er utafor vårt eige teritorium. Har det akkurat slik sjølv :)
Eg slettar nok alt for lite bilde, så samlinga er begynt å bli stor. Oppbevarer dei på ekstern harddisk.
Ha ein fin Søndag.
Tins roser sa…
Det er veldig gøy å ta bilder.
Her har du fått noen veldig fine bladmotiver...
Ingeborg sa…
Nydelige bilder, du er flink til dette, du må ikke tro noe annet:) Men jeg skjønner hva du mener med det å tørre å ta bilder over alt, er nok der jeg også:)
Nydelige bilder. Synes du er flink jeg :-)
Jeg har lagret hundrevis av bilder på PC'en som ingen andre enn jeg selv ser. Mange blir slettet, men det monner lite.
Högagärde sa…
Så vacker men visst är det så att man själv aldrig blir riktigt nöjd.

Hälsningar Elisabeth
idehaven sa…
Hej Vivi.

Skønne høstbilleder.
Håber du har det vel og nyder dagene.

Mange hilsener fra Danmark

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne