Gå til hovedinnhold

Kan en liten tanke bli til noe?

I dag har det vært supert fint høstvær og da må jeg ut på tur.
Med kamera i sekken så gikk jeg ned til Mjøsa, og der er det alltid mange flott motiver.
 

Når jeg gikk slik med kamera og koste meg i høstsola, så begynte det en tanke å svirre oppi hodet mitt.
Hadde det ikke vært gøy å kunne lage et fast innlegg hver søndag, hvor andre kunne linke til sin helgeturer og bilder?
Nei, det kommer til å bli altfor vanskelig og hvordan får jeg til denne linken?


Jeg slo det litt fra meg, og tenkte at dette blir bare med tanken.
Men tanken ville liksom ikke hel slippe taket og jeg begynt å søke litt rundt omkring på nettet.
Fant fort ut at Inlinkz var tingen og det er jo den som blir brukt i bloggland.
Jeg satte meg ned, men fant fort ut at dette skjønte jeg ikke.
Er det virkelig så vanskelig å forstå ?


Jeg ga litt opp og tenkte at det er ikke så farlig. Jeg kan jo legge ut mine helgebilder og kanskje inspirere andre til å gjøre det samme, men....... det hadde jo vært litt gøy å kunne samle alle helgebildene på en plass.
Hva synes dere? Er dette noe jeg skal finne ut av?
Skal jeg lage en fotoutfordring på helgegleder?


Håper dere kan være ærlige og komme med deres mening.
Og ikke minst, er det noen som kan hjelpe meg med å forstå hvordan jeg bruker Inlinkz?
 
* * * * *
 
Håper alle har hatt en flott helg, og at det har vært noe i helgen som har gitt glede!



Kommentarer

Inger Marie sa…
For en super ide VIvi!!
Jeg har ikke studert denne link-saken..men kanskje spørre en av de andre som driver med dette..eks. Helene"alt som er vakkert"...
Eller fantastiske bilder du viser!!
idehaven sa…
Hej Vivi.

Så vidunderlige billeder du har taget.
Her er frosten også kommet, men nu skal det blive lidt lunere igen.

Der er stadig nok at lave derude, så jeg kommer ikke til at kede mig endnu.

God søndag til dig
Helga
Hei på deg! Dersom du følger linken nedenfor kan det hende du finner ut hvordan du du bruker programmet:
http://petuniablogg.blogspot.no/2010/07/rimelig-nymalt.html
Ønsker deg en flott kveld, nå skal jeg stikke å ta meg en soltime.
Ohh vad vackra bilder du bjuder på.
Blir sugen att åka till havet.
Tack för din hälsning
Annika
Vigdis sa…
Fin ide, vivi! kan ingen ting om dette dessverre.
Ingeborg sa…
Lur ide synes jeg, utfordringer er alltid kjekt, selv om jeg ikke alltid er med:)
God kveld, Vivi!
Herlige detaljbilder fra turen din. Speilinger er flott. :)
Jeg synes det var en god idè med samleside med tema helgeturer. :)
Linkeprogrammet kjenner jeg ikke til (å bruke selv). Men spør gjerne Anne med bloggen moseplassen.com - hun har den i sine konkurranser. Lykke til!
Takk for hyggelig kommentar hos meg! :)
stallnilsen sa…
Så fine bilder, vivi.

Ha en fin kveld,hilsen Lisbeth :)
Vakre bilder!
Og kvifor ikkje samle turbilder frå helga? Men er ikkje god på sånn linke program..

Fin ny veke!
Ranten sa…
Vakre bilder Vivi! Det hørtes jo spennende ut?! Jeg har ingen datatekniske råd å gi deg, men det ser det ut som om andre kan har? Lykke til og ha en fin uke!
Elisabeth sa…
Så utrolig flott ide og ikke minst så nydelige bilder du har tatt :) Tusen takk for titten og ha en flott uke :)
Turid sa…
Så gøy det hadde blitt :) Men akk, mine dataferdigheter en ganske minimale. Håper du finner ut av det.
Klem fra Tua
Kathrine sa…
Det første bilde var flott!
God ide du har, selv er jeg dårlig til å være med på sånt, og skjønner fint lite av linker. He.. Meg og data,)Du får sikkert hjelp fra noen.
Ønsker deg en flott dag!
Klem:)
Så utrolig fine bilder=) Håper du har det bra=) Vibeke

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne