Gå til hovedinnhold

Nyper og hermetikkbokser!

 
Jeg henter stadig inspirasjon fra bloggen Hagerommet!
Inger Marie er så flink og kreativ og for noen innlegg siden, så brukte hun nyper i sin kreasjon.
 
Jeg fikk også lyst til å prøve, men det var ikke lett.
Jeg måtte låne drillen til gubben, for jammen var nypene harde.
 

Hermetikkbokser har jeg jo masse av, så da var det bare å sette i gang.


En krans med nyper.
Jeg bruker boksen til å ha chilli i.


Jeg har hvitløk, chilli, tomater og lime stående fremme.
Kjempe flotte farger sammen.

 
Litt pynt med nyper, så ble hermetikkboksen som ny!



Jeg brukte helt vanlig ståltrå.


Det er flott med ny inspirasjon!
 
Søndag i dag og tåka ligger langt nedover tretoppene. Jeg skal ta opp di siste knollene mine i dag, og legge dem til tørking.
 
Blir sikkert en fin søndag, bare vi er innstilt på det.
 

Kommentarer

Marit sa…
Så fin den boksen ble! Nyper er så flotte nå på høsten med sine røde farger. Ha en fin søndag. Klem
Vigdis sa…
Nyper er vel noe av de flotteste bærene nå om høsten. God ide forresten.
Vad fint du pysslat! Jättefina nypon. Härliga färger.
Jag kikar ofta in till Inger Marie, älskar hennes blogg!
Trevlig söndag till dig. Här blir det fotbollscup med sonen hela eftermiddagen.
Kram Maria
Nora sa…
SÅ fine de boksene ble!
Ha en fin söndag!
Klem!
stallnilsen sa…
Så flink du har vært , kjempefint pynta :)

Her skinner sola fra skyfri himmel, så søndagen ser til og bli fin , vi har travløp med Sunnybell i Harstad idag.

Ha en fin søndag, hilsen Lisbeth ;)
Unknown sa…
Kjempefint pynta!! Du er så flink!! :))
Hemmavid sa…
Hejsan!

Vilka härliga bilder!
Såg så fina nypon längs vägen här hemma,. Tror nog att jag måste gå och plocka mig ett gäng!

Kramen Jenny
Anonym sa…
Atrig nypepynt :-) . Har selv vært på plukkejakt i dag, så får se om det blir nypeinnlegg på meg også. Fortsatt god søndag!
Humlehagen sa…
Hei på deg Vivi!:)Håper du har en fin søndagskveld!:)Så fine farger og masse nype-inspirasjon her hos deg..så koselig, ja,DEILIGE høsten!:)Klem fra Else B:)
Tove Kristin sa…
Så flott Vivi, artig med farger. Æ likt den boksen, den ble så flott.

Klem
Turid sa…
Så fint :) Elsker lime og sitron på kjøkkenbenken, lekkert :)
Ha en finfin dag.
Rekkehuset sa…
Det var dekorativt:-) Men jeg hadde ikke ant at nypene var så harde! Ha en fin uke Vivi, klem fra Hanne.
Anne sa…
Så fint det ble Vivi!
Jeg er ofte innom både deg og Inger Marie..
to flotte blogger og kreative damer er dere begge to.
takk for mange gode tips.
En fin dag til deg ..
Klem fra Anne
Rejen sa…
Det blev til fin pynt..;-D En god uge til dig..Klem
MarJE sa…
Det vart kjempeflott!!!
For nokre lekkre fargar i lag....skikkelig haustfint.
Ha fine dagar :)
Merethe sa…
heisann Vivi..så stilig du har pyntet...igjen. Du er så flink til det. :) Jeg er mektig treg med å svare på spørsmål og tusle rundt på besøk om dagen. Jeg har brukt slike du samler på og slikt jeg fikk av deg som du sa du ikke kom til å bruke vet du...når jeg dekorerer betong lysestakene. ;) Her er det bra i høstens vakre dager og er ofte i Rødstua og suller. klemmer Merethe
Inger Marie sa…
Så flott det ble Vivi:)
..og takk for fine ord..blush,blush..jeg blir så glad så:))
Og kjempelurt å bruke boksen til chilli:)
Ønsker deg fine høstdager:))
Takk for besøk...beklageligvis så er det lenge siden jeg har vært her på visitt. Ja, Inger Marie er et unikum når det gjelder dekorasjoner...men jeg syns din også var både fin og spesiell.
Ønsker deg ei god uke.
Klem fra Kristin
Stein sa…
Hyggelig å gjøre slike høststilleben av ting fra hagen! Det ble jo riktig vellykket. Fin kombinasjon av farger også!
Ha en riktig fin dag.
Stein
Det blev väldigt fint med nyponen tillsammans med plåtburken. Ha en fin fortsättning på veckan. kram Therese

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne