mandag 9. september 2013

Høst foran døra!


Det er mandag og ny uke, og nye muligheter.
Jeg har startet uka med å være valgfunksjoner, og har veiledet (eller villedet, etter som du vil) mange velger i dag.
Hyggelig å treffe på mange koselig folk i kretsen vår.

I helga har jeg samlet de få sommerblomstene jeg har igjen, foran inngangs døra.
Det er ikke så mye vi bruker verandaen lenger, så derfor flyttet jeg dem.
Nå ser vi dem flere ganger i løpet av dagen.


Dette passet fint, for i Mandagstema hos Helene i dag er tema 
Stilleben.
Her er mitt bidrag.


Blodbegeren har virkelig kommet seg på sensommeren, og fortsetter med å vokse.
Veldig spent på om jeg får frø av den til slutt.


Støpeengelen min har fått blodbeger i håret.


Høstepler i støpefat.


Disse søte fiolene satte jeg ut i vår, og de blomstrer fortsatt fint.
Jeg har vært veldig nøye med å knipe visne blomster, og gi dem gjødsel.
Det har gitt meg lønn for strevet.


Fine småstein i støpefat.
Stein er veldig fint å pynte med, og jeg bruker det veldig mye rundt omkring både i hagen og i krukker.

Flere stilleben finne du i bloggen "Alt som er vakkert"

Ønsker alle en ny fin uke.



12 kommentarer:

Freja sa...

Så vackra bilder du bjuder på!

Inger Marie sa...

Kjempekoselig ved inngangen din Vivi!
Blodbeger er så fin...og varer lenge utover...iår har jeg ikke den men neste år....:)

4 i Kiellandsgata sa...

Så koselig=) Det siste bilde var veldig, veldig søtt=) Så bra du har vært valgfunksjonær, jeg har i alle fall stemt=) Vibeke

Fagertun sa...

For en hyggelig velkomst å bli møtt av hver dag. Så flink du er til å sette sammen til en vakkert helhet.
Det var lurt å samle troppene der du ser dem mest og best nå på høsten.

Fabelaktig sa...

Nydelig!

Ønsker deg en fin ukesstart:)
klemklem
-Maia

Turid sa...

Flott ved inngangen din nå, Vivi. Blodbegeret her vokser også fortsatt, artig plante igrunn :)

Marit Helene Gåsland sa...

Så fint Vivi, flotte høstfarger og med lamper som har levende lys på kvelden er det en flott velkomst ved din dør.

Nydelige bilder, Maritklem.

Ezter sa...

Många fina bilder du visar :)

Anne Kari Skjørdal sa...

Så koselige bilder du har lagt ut. Støpe i betong er en av de tingene jeg har tenkt til å lære meg i nær fremtid. Ser ut som du virkelig får det til. Ha en fin dag. Anne Kari

Katarina sa...

Så vackra sensommar-stilleben!

En helt uvanlig hverdag sa...

Så fine bilder.
Koselig å pynte litt ved inngangen.

ha en fin dag.
Klem

Ingvill Egeli sa...

Kjempefin trappepynt! Høsteplene dine er så fine. De så i alle fall velsmakende ut, hvis vi ser på utseendet! :):) Utrolig søte de små stemorene også.