Gå til hovedinnhold

Nye lykter, men var det verdt det?

Jeg elsker lykter, og får aldri nok av dem og levende lys.
En annen ting, som jeg også lar meg friste av, er å surfe på nettet.
Og da er det veldig lett, uheldigvis for meg, å havne på nettsider som jeg egentlig ikke viste at jeg har behov for i livet mitt.


I en sløv stund i godstolen, så trykket jeg vilt og havnet på Netthandelen.no 
Du verden, der var det mye rart.
Jeg forsto fort at på Netthandelen, så kunne jeg få det meste til en tilsynelatende lav pris.


Jeg trengte bare å lage meg en profil, logge meg inn og gi bud.
Lett som en plett, og PANG - hekta.

Det tok ikke lang tid før første bud var inne, og jammen fikk jeg tilslag.
76,- for disse lyktene.
Gud, så happy jeg var, for slike lykter har jeg ønsket meg lenge.


Tiden for betaling kom ganske fort. Vips på en e-post suste den inn, med betalingsfrist og hele pakke.
Kostnader på emballasje 99,-
Frakt 125,-

Lydig og snill som jeg er, så betaler jeg jo regningene mine.
Men spørsmålet om det er verdt det, ja det dukker jo opp.

Har dere handlet noe på Netthandelen eller andre steder, som kanskje ikke var helt som dere hadde tenkt?

Koselig ble det i alle fall i kjøkkenvindu mitt, for jeg elsker jo fortsatt levende lys.



Kommentarer

Søte lykter, men skjønner godt at du ikke synes det var så greit å betale så mye for embalasje og porto. De må jo tjene seg rike på embalasjen, for den var jo ganske drøy! Jeg handler noe på nett, men sjelden hatt dårlige opplevelser. De fleste butikkene jeg bruker har gratis frakt. Flaxlodd er forresten er super kalendergave=) Det skal småguttene få i en av pakkene=) Håper alt står bra til=) Vibeke
Mia sa…
Om enn fine lykter hørtes det ut som det ble mye dyrere enn du tenkt. Slike tillegg glemmer man raskt når man shopper vil jeg tro, takk for advarsel.
Marit sa…
Ja, det er lett å bestille ting på nett, og alt en kjøper er ikke like godt vurdert om en trenger. Lyktene var kjempefine, men jeg skjønner at du ble litt skuffet over kostnadene.
Klem
Inger Marie sa…
Flotte lykter!
Men en kan få seg en overraskelse når frakt og omkostninger kommer oppå...
Ønsker en fin kveld med masse levende lys:))
Glede sa…
De var jo søte da. så skjønner godt du ble fristet ;) Men ja en kan føle seg litt lurt ! Jeg fikk et gavekort på 200 kr for bare 9 kroner. syntes jo det var supert. Men når regningen kom skulle de ha 120 kroner for frakt og embalasje. Synes egentlig det var i frekkeste laget, når de faktisk sendte gavekort koden på mail...
Blir ikkje så mye handling på meg der fremover tror eg ;)
Klem
Underberget sa…
Først må jeg bare si at lyktene var kjempefine så jeg skjønner godt at du falt for disse:-) Jeg har gjort gode og dårlige kjøp hos Netthandelen. Et impulskjøp fikk jeg heldigvis annulert da jeg ringte dem tilbake. Det er kjedelig når frakta dobbelt så mye som selve varen... En lærdom rikere er vi begge to:-) Klem til deg og fortsatt fin kveld.
Flotte lykter, men..

Ser det ofte på jobb også.
Dei ringer inn fantastiske tilbod, men så kjem frakt og fakturagebyr etc i tillegg.

Vonar dagane dine er gode :-)

klem
Villrose sa…
He-he. Been there - done that. For ca et år siden, men grunnet altfor høye fraktkostnader ble det med den ene gangen.
Lønner seg bare om man skel ha noe riktig stort eller veldig mye.

Det som var verd prisen var flotte jakker til en meget god pris, særlig en deilig parkas som jeg har bodd i siden.
Fikk også tilslag på et par ok ute-lykter. Resten kan diskuteres...
Hm, saftigt dyrt porto. Men superfina lyktor!
Turid sa…
Fine lykter til en vel drøy pris sånn etterhvert. Jeg har akkurat byttet ut stearinlysene med batterilys. Ikke det samme, men etter å ha vasket taket i stua er det sånn det blir her.
Fin torsdag til deg.
Anonym sa…
Lyktorna var visst fina.....men det tråkiga med att beställa saker är att frakt o annat ju kan bli mycket dyrare än själva varan, om man bara beställt nåt litet.....ja frågan är ju om det är värt det.....beror väl på hur gärna man vill ha saken?;)
Ha en bra dag! Nettan
Rekkehuset sa…
He, he...ja, jeg har også latt meg friste på netthandelen.no og kjøpt ting jeg egentlig ikke trengte. Men faktisk blir man litt hekta av den der budgivingen og hvor billig det virker. Etter et par teite kjøp har jeg for lengst bestemt meg for å holde meg unna :-) FIne lykter da, det kan du jo holde fast ved! Klem fra Hanne.
Kathrine sa…
Jeg har aldri handlet på nett. Handler lite uannsett, har nok rundt meg syns jeg. Klær handler jeg en eller kanskje to ganger i året. Jeg er en dårlig reklamekunde ja,)
Jeg pleier å "gjemme" unna ting, som jeg så finner frem igjen senere. Da blir de nesten som nye:)
Men lyktene dine var fine de:) Selv om de ble i dyreste laget da.
Ha en fin torsdag. Klem:))
Marit sa…
Lyktene er kjempefine Vivi, du får bare glemme fraktprisen du har helt sikkert fortjent noe fint.

Ha en fin torsdag, klem fra Marit.
Fine lykter var det uansett pris, har aldri sett de før.

Ha en fin dag!
Unknown sa…
Flotte lykter.
Lett å bli lurt sånn som det.
Har lært på den harde måten :)

Ha en fin kveld.
Klem

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne