Gå til hovedinnhold

Bruk av stein i hagen!

Stein har lenge vært en lidenskap, og jeg benytter meg mer enn gjerne av stein i hagen.
Både til pynt og nytte, så elsker jeg å benytte meg av mange forskjellige type stein.


Det meste er til pynt, og et flott blikkfang i hagen.
En pose med pynte stein holder i massevis, og kan puttes både her og der.


Stein i støpfat


Eller bare liggende i en liten haug


Runde steiner som jeg har plukket langs Mjøsa, er også utrolig flotte å bruke.
Her har jeg bare lagt noen i en gruppe.


I vannkanten langs Mjøsa, er det mange flotte steiner.
Jeg plukker med meg noen nesten hver gang jeg er på tur.
Her jeg brukt en potteskål, og bare lagt på småstein.


Stein i skåler


Rundstein brukt som kant på et blomsterbed


Pyntestein rundt et støpeblad


Her jeg har brukt større steiner, som et arrangement i enden av et blomsterbed.
Inne blant steinene så har jeg plantet noen stauder, som tåler og stå litt trangt.


Småstein lagt på en stubbe


Det er utrolig gøy med stein i hagen.
Det er bare fantasien som setter grenser, så nå er det bare å gå ut for å samle stein.
Et flott blikkfang i hagen er spennende.


Kommentarer

Underberget sa…
Utrolig at døde steiner kan gjøre hagen mer levende:-) Jeg liker så godt rullestein, de glir så mykt og fint inn i hagen. Kjempefint sementblad du har laget!!
Unknown sa…
Det har du rett i, men jeg har ikke tenkt på å bruke stein i hagen selv. Det er fint med stein :)
Torill sa…
Heisan. Kjempefint. Stein er ein viktig del av min hage også. ha det godt.
Martin sa…
Stein er fin og naturlig hagepynt, og veldig aktuelt hos meg akkurat nå.
Etter planering og grøfting er det en stor steinhaug som ligger klar.
Anonym sa…
Hi i am kavin, its my first time to commenting anywhere, when i
read this article i thought i could also create comment due to this brilliant
piece of writing.

Check out my web-site: แทงบอล
Villrose sa…
Stein er gøy, ja :-)
Peller alltid med meg steiner når jeg er på tur, og bruker dem i hagen og i potter.

Godt å se at andre oså er steingale.
Marit sa…
Så flotte du har pyntet med stein i hagen din! Stein er jeg også veldig glad i. Kjøpte en gang et lastebillass med 13,5 tonn med gråstein for å bruke i hagen ;-)
Nå er mesteparten brukt opp.

Ønsker deg en fin dag!

Klem
Marit sa…
Å ja det er fint, så lurt å pynte i fat og potter.
Å få former og farger som bryter mot planter og det grønne skaper så fint liv.
Hos deg har det blitt frodig Vivi, nå er det veldig tørt her men det skal vist komme en skur snart.
For mye og for lite av alt hehe, jeg klager ikke altså.

Ha en strålende dag fra Marit.
Så koselig du har det. Jeg har også stein både her og der i hagen. Liker å ta med meg stein når jeg er ute på tur. Men etterhvert har det blitt så mange små, at jeg ikke husker hvor de kommer fra lenger. Men det gjør ikke noe, jeg bare liker dem der de ligger og pynter opp. Ha en fin dag og finner du en stein på din vei, så tar du nok den med også!
Fargerik sa…
Mange flotte ideer! Min skråning består primært av stein fra kjempe digre som ble løftet med hjullaster til stein plukket fra fjellet og fjære. Med andre ord jeg er steingal:-)))
Malys krok sa…
Kjempefint i hagen din! Stein er flott å pynte med, har massevis av den jeg og. Du er så flink til å pynte i hagen, flott å se på når du og andre går der. takk for din hilsen. Ja jeg hadde en flott tur, gikk kl O6.30., må passe på å gå tidlig, senere på dagen blir det for varmt for Emma, og det er uansett så flott å gå tidlig.
Er så varmt og deilig her nå, jeg er for det meste ute.-Margit-

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne