søndag 15. juni 2014

Finlands hvite rose og blå valmuesøster!

Nå som blomstringen har startet i hagen, er det gøy å ta bilder med macrolinse.
Roseblomstringen har så smått begynt, og Finlands hvite rose er først ut.





En fantastisk flott rose
Trofast kommer den igjen, og har nå blitt en ganske så stor busk.

En annen flott plante er Blå valmuesøster.



Mine valmuesøstre står i surjord, og ser ut til å trives.



I fjor så delte jeg planten i tre, for det hadde blitt en stor tue.
Nå er det to av dem som kommer med blomst.

Flott vær i dag også, og jeg skal kose meg.
Håper dere gjør det samme!


11 kommentarer:

4 i Kiellandsgata sa...

Makro er kjempegøy, og jeg har også vært ute for bilder av den fine søsteren i dag=) Nyt hagedagene=) Vibeke

Randines hageblogg sa...

Vakre bilder av Finlands Hvite Rose og Blå Valmuesøster.

Ha en fin søndag!

eli bella sa...

Nydelige bilder, fortsatt fin sommerdag.

Nora sa...

Så flotte bilder! Du har virkelig fått dreisen på det der med macro!
Klem!

hagen vår sa...

Hei! Nydelige bilder. Det er så morsomt å komme så tett på.
Dessverre lykkes jeg dårlig med roser, og valmuesøster har jeg prøvd flere ganger. Den har en fantastisk blåfarge. Ha det godt! Anne

Ranten sa...

To vakre i hagen! Her blomstrer også Meconopsis nå men jeg har enda ikke skaffet meg noen roser (...) God ny uke!

Malys krok sa...

Dette var kjempefine bilder fra dine vakre roser og blomster! Vakkert å se på! -Margit-

Lene fra Lillehammer sa...

Flotte bilder som alltid snupp. Nå har jeg vel ferie om ca en mnd, da har jeg sååå lyst til å ta meg en tur til deg hvis det går an. Når det gjelder irisen skal du selvsagt få en bit vet du, alltid en bit for venner!

Tant Otteskrufv sa...

Så vackra båda två! :)

Marit sa...

Så flotte blomster og bilder, å se blomstene så nære er som å oppdage de på nytt.
Vakkert, vakkert Vivi, god ny sommeruke til deg.

Maritklem.

Underberget sa...

Macro gir et fantastisk perspektiv!!