Gå til hovedinnhold

Morgenrunde i hagen!

Nok en flott solskinnsdag på Lillehammer, og jeg har nettopp ruslet rundt med kaffekoppen i hagen.
Det er andre sommeren hvor jeg ikke har hatt noen store prosjekter på gang i hagen, og det tror jeg at jeg har hatt godt av.
Jeg hadde behov for en sesong med bare kos.
Det er lenge siden jeg har følt en slik glede over hagen, som jeg har gjort i sommer.


Det er så utrolig mye flott, og stadig kommer det nye blomster.
Selvfølgelig har det noe med været å gjøre, for hadde det regnet i bøtter og spann, så hadde heller ikke hagelysten vært så stor.


Jeg har lovet meg selv at jeg aldri mer skal klage på varmen, for det er slik jeg vil at sommeren skal være.
Så får jeg heller vanne litt mer, og bære litt mer vann til drivhuset. 



Erteblomstene har begynt sin blomstring, og jeg gleder meg til å kjenne den herlige duften når jeg går forbi.
Det blir nok sådd flere erteblomster til neste år.


Leste i Helen Fredholms første bok i går kveld, at hun hadde sådd rosa Veronica.
Jeg har kjøpt min, men det hadde jo vært gøy å prøvd.



Nyt dagen, sola og varmen og ikke minst hagen.


Kommentarer

Så mange søte i hagen din, Vivi=) Jeg er enig, man kan ikke klage på varmen! Selv om jeg nesten har gjort det… spesielt på natta=) Nyt ferien=) Vibeke
Vigdis sa…
Så hyggelig innlegg! Ja, vi har en fantastisk sommer i år og mye vanning har det blitt.
Marit sa…
Hei Vivi.
Ja har vi ikke hatt en utrolig fin sommer så langt,,drømmesommer,,

En trenger å bare kose seg og roe ned noen sommeruker, særlig du som har full jobb og barn som krever litt av din tid.

Så nydelige blomster du har i hagen nå og de kommer ikke av seg selv.

Vi får bare vanne det kunne vært verre, i fjor vannet jeg bare 4-5 ganger for da fikk jeg litt mer hjelp fra himmelen en det jeg ønsket.

Kos deg og ha en fin helg.

Maritklem.
Mia sa…
Veronica er en fantastisk flott plante synes jeg. Har tenkt ta frø flere ganger men glemmer det i min iver å fjerne vissent dessverre, er den vanskelig å så?
Ellers er jeg enig med deg, vannning uten klagen og bare nytelse. Flytt om nyplanteringer i varmen som vært hadde uansett vært en utfordring.
Fortsett nyt sommeren :)
Mange fine bilder fra sommerhagen din.

Ha en fortsatt fin dag og nyt sommeren!
Unknown sa…
Ja nå er det tid for å nyte hagen og finværet :)
Inger Marie sa…
Så deilig med en sommer uten de store prosjekter...jeg har hatt det slik i to år nå...virkelig deilig å kjenne på hvordan hagen er blitt før en går videre med flere ideer:)
Nydelig det blomstrer hos deg:)
Kos deg og bare nyt:)
Masse, masse flott i hagen din, Vivi! De rosa spirene var nydelige, selvsådd eller ei.
Anonym sa…
Excellent website. A lot of helpful information here.
I am sending it to several pals ans also sharing in delicious.
And of course, thank you in your effort!

my blog post :: buy arab instagram followers

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne