søndag 14. desember 2014

Gjenbruks lykter!

Jeg har i lang tid samlet på hermetikkbokser, og har en flere poser med bokser på boden, og i benken på kjøkkenet.
Det er mye man kan lage av hermetikkbokser, og i dag fikk jeg en flott ide om å lage lykter.


Bokser, julepapir, litt tape og bånd, så har jeg alt jeg trenger.


Pyntet litt med gråpapir på den ene, slik at dem ikke skulle bli like alle tre.


Og med litt granbar og figurene som jeg lagde i fjor, så ble det slett ikke verst. 


Her er lysene tent i hermetikklyktene.


Gøy å kunne bruke ting om igjen, så det er lurt å tenke før man kaster.

Ønsker alle en fin kveld med lengsel, håp og glede. 


10 kommentarer:

Anne sa...

Lyktene dine ble kjempekoselige !
Ønsker deg fine førjulsdager .
Klem Anne

Den lykkelige Hagen sa...

Det var en god ide:)

Marit Helene Gåsland sa...

Oy så lurt da, de kan jo brukes ute også nå som is lykter ikke fungerer ennå.
De ble veldig fine Vivi, ha en fin før-jul uke.

Maritklem.

Mariann Svingen sa...

De ble kjempefine! Ha en fin uke :-)

stallnilsen sa...

Koselige lykter du lager, de kan du bruke både inne og ute :)

Ha ei fin uke, Vivi :)

Lisbeth :O)

naturglede/Randi Lind sa...

Kjemepfine ble de. Jeg gjemte to maisbokser her om dagen og de skal jeg tenne lys i. Gøy med gjenbruk.

Inger Marie sa...

Kjempefine Vivi!
Metallbokser har en stor bruksverdi hos meg...utrolig mye gøy en kan finne på:)
Fin ny uke til deg:)

4 i Kiellandsgata sa...

Nydelige lykter=) Hjemmelaget er faktisk aller, aller best=) Fin mandagskveld til deg=) Vibeke

Randines hageblogg sa...

Det var en kreativ gjenbruk av hermetikkbokser, virkelig smarte.

Ha en fin dag Vivi!

Ingvill Egeli sa...

Så flotte lykter!! Stilig, og flotte figurer!