tirsdag 2. desember 2014

Stor gjest på matfatet!

Hver høst/vinter så er det koselig å sette ut mat til småfuglene, og på samme tid så ønsker jeg å kunne få tatt det perfekte bilde av gjestene på matfatet.


Alt ligger til rette for at gjestene skal kose seg, og finne noe som alle liker.


Jeg setter opp kamera og er super klar til å ta bilder, men hvem er det som kommer?


Denne frekkasen var jo ikke bedt, og heller kanskje ikke ønsket på matfatet.
Småfuglene sitter nok godt gjemt i buskene, og tør kanskje ikke komme frem?


Ja, ja det er ikke alltid det blir som planlagt.
Så får jeg heller ta bilder av denne karen da, som helt tydelig koser seg med godsakene.

Velbekomme!


8 kommentarer:

stallnilsen sa...

Ja skjura er en flittig gjest på matfatene i hagen min også, det nytter ikke og jage ho bort heller for ho e jo like sulten som småpippan , tenker æ :)

Fine bilder Vivi :)

Ha en fin kveld.

Lisbeth :O)

Merethe sa...

Skjærene er grimme på maten her også. Prøver å finne ut måter å henge opp maten på som ikke er så enkel for disse store fuglene. Men lett er det ikke. Fine bilder ble det tross ubuden gjest. Klem

Högagärde sa...

Vilken vacker julkärve. nu blir fåglarna glada.

Ha en fin vecka
Elisabeth

Gerd Ellen Ottersen sa...

Men så ble det jo fine bilder av en sulten Skjære da :)
Stakkars Kråker, Skjærer og Måker. Lurer på om vi ikke diskriminerer dem litt..?
Men jeg skal ikke si noe, for jeg mater jo bare småfuglene jeg også. Legger overhodet ikke tilrette for de store...

Tant Otteskrufv sa...

Jojo, de är duktiga på att hålla sig framme. Men vackra är de. Grannen har gjort en bur av hönsnät runt sin matare, så bara de små kan komma in och äta. Smart :)

Marit Sønstebø sa...

Skjærene er faste gjester her også, de er mer på matfatet enn de små fuglene. Men de trenger mat de også :)
Flotte bilder!

Klem, Marit

Randines hageblogg sa...

Skjæra er en vakker fugl, men ikke den en ønsker i matfatet.
Fine bilder du har tatt.

Ha en fin dag!

Ingvill Egeli sa...

Morsomt! Herlig at du viser bildet av hvordan det faktisk ble - det er jo typisk. Uansett småfugl eller ei så var det et nydelig bilde av julenek!