Gå til hovedinnhold

Helgegleder #113

Helgegleder nr 113, og siste glede før sommerferien.
Mandag skriver vi 1.juni, og av den grunn tar helgegleder en tidligere ferie enn i utgangpunktet tenkt.
Som jeg skrev i helgegleder nr 112, så vil jeg gå i tenkeboksen når det gjelder helgegleder til høsten.
Bestemmer jeg meg for å starte opp igjen, så blir det rundt skolestart (medio august).


Jeg er veldig takknemlig for alle som har delt sine gleder, gjennom vinteren og våren.
Vi har alle behov for litt glede i hverdagen, og jeg synes det er viktig å kunne fokusere på noe som gjør oss godt.
Det er altfor mange, som stadig må dra frem det negative, og kose seg med misnøyen. 
For meg er det bortkastet energi, som jeg heller vil bruke til noe nyttig og gledelig.

Med gamle bilder fra sommerhagen i fjor, så vil jeg ønske alle en super fin sommer.
Måtte sola og sommervarmen komme til alle sammen, og hagene deres blir frodige og fine.


La humla suse


Nyt blomstene som kommer


Ta en pust i bakken, og innta hagen sittende en liten stund.
Det er ganske spennende å komme ned på bakkenivå.


Takk igjen til alle som har deltatt i helgegleder.
Dere kan fortsatt følge med på mine gleder inne på Instagram, og dere kan også legge ut bilder der utover sommeren - #helgegledervivishagerom

Det regner på Lillehammer i dag, men jeg skal bake kake og rydde litt inne.
I morgen skal jeg hjelpe til i konfirmasjon, og det blir stas.

God helg.

Nyt sommeren folkens og spre masse glede rundt dere.


Kommentarer

Hei på deg! Nydelige bilder!Dette har jo vært veldig trivelig, så jeg håper du fortsetter til høsten. Ønsker deg en vakker sommer med mange opplevelser og massevis av fotoglede!
Jannibele sa…
Tusen takk for nok en flott sesong med Helgegleder. Du har skapt et sted der man blir bevisst på og smittet av gledelige ting i livet. Som du sier kan det noen ganger være lett å drukne i de vanskelige og negative tingene. Ha en nydelig sommer du også. Vi "ses" uansett til høsten, enten det blir helgegleder eller ikke. Skjønner at du har behov for å tenke på det.
Hilsen Jannicke
Marit sa…
Jeg er så enig med deg, for det er da mye bedre å fokusere på det som er bra enn det som er negativt. Det er det da nok av i verden om ikke vi også skal gjøre det. Nydelige bilder, og spesielt av dagliljen! Takk for mange hyggelige gleder, Vivi!

God sommer til deg og dine!

Klem, Marit
Tack för den här säsongen av helgegleder. Jag håller med dig många ser bara negativa saker, och det är så trist. Fram med allt det positiva.
Kram Maria
Inger Marie sa…
Takk for denne sesong med helgegleder Vivi!
Det og omgi seg med glede og positive tanker og mennesker blir mer og mer viktig for meg...
Hos dine Helgegleder for vi en ekstra mulighet til å spre gleder:)
Flotte tanker du deler og bilder!
Malys krok sa…
Nydelig å se alt det vakre fra din hage og fra din "grønne hånd"!
Enig med deg; det er viktig å se det gode i livet og glede seg over de små under en ser rundt seg. Takk for at jeg har fått være med og se på alle hagegledene her. Ønsker deg og dine en fin sommer! -Margit-
Flotte gleder frå deg og dei andre som er med her inne.
Forstår at du må i tenkeboksen.
Men veldig kjekt om du orke å fortsette. :-)

Nyt sommaren!
Heisann!

Takk for ditt flotte helgegledeinitiativ. Først sommer med mange helgegleder på egen blogg forhåpentligvis, så på´n igjen sammen med dere andre når høsten setter inn. Ha riktig fin sommer, klem
Takk for det flotte initiativet til å få med andre bloggere til å dele sine bilder med andre.
Eg likar slike utfordringer.
Kos deg i sommar og så håpe eg på gjensyn til hausten.
Sommarklem frå Anne-Mari

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne