Gå til hovedinnhold

Klatrehjelp til erteblomster


Erteblomstene som skal stå i potte, må få noe å klatre i.
I mangel på pil, eller andre egnede flette/brette og bøye greiner, så tar jeg det jeg har i hagen.
Man gjør det beste ut av det, og tar med seg saksa og går på leting. 


Jeg stikker to greiner ned i hvert hjørne på potta.
Jeg velger denne løsningen, da blir ikke røttene på erteblomstene forstyrra.
Jeg vet ikke om de hadde tatt skade av det, men greinene vil rote litt rundt mens jeg binder dem sammen, og da synes jeg det er tryggere å gjøre det på denne måten.


Jeg samlet sammen de 8 greinene i toppen, og festet to "ringer" rundt etter på.
Greinene var litt stive å bøye, men med ståltrå surra godt rundt, håper jeg det holder.


Jeg festet tau rundt slik at ikke ståltrå'n synes.
Tauet fikk jeg festet stramt rundt, så jeg håper det holder sommeren ut.


Nå kan erteblomstene bare vokse seg lange og fine.


Det ble en helt enkel greie, men det duger for meg og mine erteblomster.


Har du noen tynne lange greiner, så er det ingen ting i veien for at du også kan lage deg et helt enkelt klatrestativ for dine planter.

Klipp, klipp og bind, bind.


Kommentarer

Unknown sa…
Du det ble jo veldig proff og så blir det jo kjempefint med erteblomster i potte.
Det som en kan lage selv er ofte det beste, jeg låner den ideen.

God pinsehelg Vivi.
Så flott eit prosjekt!

Må prøvast :-)

God Pinsehelg!
stallnilsen sa…
Så lurt Vivi og lage så flott klatrestativ til erteblomstrene dine, glær mæ til og se det når de er fullvokst senere :)

Ha ei fin pinse.

Lisbeth :O)
Takk for godt tips.
Det blir fint når blomstrane klatrar oppetter.
Nydelege bilde i forrige innlegg,
regndropane ser ut som edelsteinar.

God pinse !
det ser kjempefint ut Vivi, og praktisk!

Ha en flott helg :)
Mia sa…
Det enkla är oftast det bästa, jag tycker det ser fint ut :)
Inger Marie sa…
Flott Vivi!
Liker så godt når en kan bruke det en har for hånden,og den rustikke looken:)
God pinse:)
I was more than happy to find this site. I need
to to thank you for ones time just for this fantastic read!!
I definitely really liked every little bit of it and I have you saved as a favorite to look at new things on your site. Thankyou for sharing.

Mpo Deposit Pulsa
Situs Slot Bet Rendah
Mpo10 Mobile
Joker303
Mpo81 Link Alternatif
Arista Keano sa…
This paragraph is genuinely a nice one it helps new net users, who are wishing
in favor of blogging. Thankyou for sharing.

Slotwin99
Bobet88
Daftar Mpo88
Mpo Slot Via Dana
Mpo303 Hoki
Saveri Abel sa…
Every weekend i used to pay a visit this web page, because i want enjoyment, since
this this site conations actually fastidious funny
information too. Thankyou for sharing.

Mpo338 Link Alternatif
Megajoker88 Login
Sbobet888
Mpobola Mobile
Hokislot99
Kimberlyy365 sa…
Thank you so much really it s amazing content Thanks for your Hardworking keep it up !

Big Slot777

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne