torsdag 21. mai 2015

Klatrehjelp til erteblomster


Erteblomstene som skal stå i potte, må få noe å klatre i.
I mangel på pil, eller andre egnede flette/brette og bøye greiner, så tar jeg det jeg har i hagen.
Man gjør det beste ut av det, og tar med seg saksa og går på leting. 


Jeg stikker to greiner ned i hvert hjørne på potta.
Jeg velger denne løsningen, da blir ikke røttene på erteblomstene forstyrra.
Jeg vet ikke om de hadde tatt skade av det, men greinene vil rote litt rundt mens jeg binder dem sammen, og da synes jeg det er tryggere å gjøre det på denne måten.


Jeg samlet sammen de 8 greinene i toppen, og festet to "ringer" rundt etter på.
Greinene var litt stive å bøye, men med ståltrå surra godt rundt, håper jeg det holder.


Jeg festet tau rundt slik at ikke ståltrå'n synes.
Tauet fikk jeg festet stramt rundt, så jeg håper det holder sommeren ut.


Nå kan erteblomstene bare vokse seg lange og fine.


Det ble en helt enkel greie, men det duger for meg og mine erteblomster.


Har du noen tynne lange greiner, så er det ingen ting i veien for at du også kan lage deg et helt enkelt klatrestativ for dine planter.

Klipp, klipp og bind, bind.


7 kommentarer:

Marit Helene Gåsland sa...

Du det ble jo veldig proff og så blir det jo kjempefint med erteblomster i potte.
Det som en kan lage selv er ofte det beste, jeg låner den ideen.

God pinsehelg Vivi.

Refleksjon på livsvegen sa...

Så flott eit prosjekt!

Må prøvast :-)

God Pinsehelg!

stallnilsen sa...

Så lurt Vivi og lage så flott klatrestativ til erteblomstrene dine, glær mæ til og se det når de er fullvokst senere :)

Ha ei fin pinse.

Lisbeth :O)

amo sin blogg sa...

Takk for godt tips.
Det blir fint når blomstrane klatrar oppetter.
Nydelege bilde i forrige innlegg,
regndropane ser ut som edelsteinar.

God pinse !

Anne (Moseplassen) sa...

det ser kjempefint ut Vivi, og praktisk!

Ha en flott helg :)

Mia sa...

Det enkla är oftast det bästa, jag tycker det ser fint ut :)

Inger Marie sa...

Flott Vivi!
Liker så godt når en kan bruke det en har for hånden,og den rustikke looken:)
God pinse:)