lørdag 27. juni 2015

Blomstring!

"Det er sommer, det er sol og det er ferie. 
Og alle blomstene er glade og fri"

Jeg har startet ferien, og det er så herlig. Jeg kjenner det bobler i hele kroppen, når jeg tenker på at jeg har hele 3 uker fri.
Sola skinner, og hagen strekker seg etter de varme strålene, og jeg håper virkelig at vi nå kan få en varm og fin tid fremover.

Her kommer noen blomsterbilder, for å feire både sol, ferie og lykken som hageeier.


Akeleiefrøstjerne


Iris


Akeleie


Flere Akeleier


En blå Iris


Enda flere Akeleier


En litt mindre gul Iris


Blå valmuesøster


Dill Pion


Vet ikke navnet, men fin en likevel 


Knoppurt - noen kaller den også for kornblomst


Kongslys


Geranium


Vet ikke navnet, men rosa og fin er den, der den står i solveggen.
Den blir høy, og den sprer seg, noe jeg synes er helt topp.

Nå skal jeg ta en kjapp runde i hagen, før jeg setter kursen til Hagefestivalen på Dokka.

Nyt sola!


4 kommentarer:

Randines hageblogg sa...

Det var mange lekre sommerblomster.

Ha en fin ferie!

Pauline sa...

Hei. Jeg har nettopp begynt å følge deg, og vil gjerne si at bildene og blomstene virkelig gir sommerfølelse. Jeg har en uke igjen til ferie, men i helgen sitter jeg også og nyter gleden over å ha en hage, og kjenne sola - deilig :)

Ønsker deg en fin ferie!
Pauline :)

Ingvill Egeli sa...

For noen fantastiske blomster som har sprunget ut i hagen din! Nydelige iris og spennende dillpeon. Den var så fin! Sukk. Det er deilig med sommer og blomstringstid.

Torunn Koksvik sa...

Så vakre bilder! Jeg også likte dillpeonen! Ser at noen har kommet någet lengre med blomstring enn hos meg... her har sommeren akkurat begynt :P
God ferie!

Torunn