Gå til hovedinnhold

La islyktene brenne


I den kalde tiden vi har hatt, så har jeg også, som alle andre, laget meg islykter.
Problemet er at jeg ikke lar dem brenne.
Hvorfor? Kanskje jeg er gjerrig?


Dem har stått på veranda'n til pynt, og jeg har gått rundt og bare ventet på det øyeblikket hvor jeg kunne tenne lyset.
Men det øyeblikket ser liksom ikke ut til å komme, og jeg kjenner at jeg av den grunn er litt små irritert. 


Nå i kveld har jeg tent opp i noen lykter, og skal la dem skape litt stemning der ute på veranda'n.
Ser jeg dem fra godstolen? NEI; og det er det som er problemet. Det er ingen som ser lyktene mine.
Ikke jeg, ikke nabo'n, ikke dem som går ned på veien. Det er ingen som ser dem!
Har dere det slik?


Jeg lar dem brenne for dere!

Vivishageroms hage- og fotoblogg

Kommentarer

Underberget sa…
He-he, kjenner problemstillingen. Ser heller ingen ting fra stua i 2.etg ;-) Mine lykter er riktignok synlig fra veien, men nå er det så kaldt at jeg ikke orker å gå ut og tenne lys... Koselig at du deler bildene dine her da :-)
Frk. Anemone sa…
De er nu smukke og jeg nød dem.
Jeg har også lavet islygter i dag og jeg har stillet nogle stykker ude ved vejen, og så kan jeg se mine fra køkkenvinduet.
God fornøjelse med dine lygter.
Anonym sa…
Takk at du brenner islyktene for MEG!!! ;-) Her på pc ser jeg dem og nyter synet og koser meg. Mine egne ser jeg nemlig IKKE:-( så jeg forstår deg!!
Endelig har vi fått noen skikkelig kalde dager og jeg har laget noen Men ser JEG? nix!! Fuglene og kattene ja men det ser ikke ut til at de setter pris på de!!...tja, slik ER det bare!! Så nå koser jeg meg med DINE;-)
Ha en fin helg!
Annette/Tyskland
Så vackert med islyktor!
Kjenner igjen problemet, så her blir det ingen islykter i år. Men jeg tenner lys i lykter på terrassen, og flytter de litt etter hvor vi sitter...
Ellers får jeg nyte dine og andres islykter:-)
Eirin
Inger Marie sa…
Ja...dette er et kjent fenomen også hos meg.
Syns det er så flott med både lys i hagen og ved inngangen og selvfølgelig på terassen...men jeg ser det ikke...
Blir helle til at jeg tenner lykter ved døren når vi får besøk..og selvfølgelig i sommerhagen:)
God helg:)
Huldra sa…
Takker så mye for at du tenner de for oss jeg også :) Jeg har laget både ballonglykter og har noen stående ute som er klare til bruk nå også, men jeg tenker som deg at det er trist å ikke se de. Jeg har faktisk vurdert å sette de på et bord utenfor kjøkkenvinduet, for der vil jeg ihvertfall se glimt av de når jeg rusler inn dit, og de ville gledet naboen. Jeg tror nok det er mange som kun får den gleden idet de tenner de og knipser bildene ja, men ikke får nytt de til fulle. Det er godt man kan forevige sånne øyeblikk likevel, og ta de frem når man trenger de. Lykten smelter, men minnet blir bevart :)

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne