Gå til hovedinnhold

Slik er det hos meg


Akkurat nå er det slik hos meg.
Våren er kommet, og etterlatenskapen fra i høst kommer til syne.
Jeg hadde ikke glemt den oppgravde grøfta, men at det var så mye rot, det hadde jeg nok fortrengt.


Vi har nemlig fått fiber, og da er det jo fint at fiberen kommer inn til huset.
Derfor ble det i høst gravd ei grøft gjennom hagen, og inn til huset.
I løpet av vinteren ble fiberen koblet til, og tiden for opprydding er kommet. 


Bedet langs lysthuset er nesten fri fra snø, og om ikke lenge kan jeg se etter vårblomster her.


Pynt som ble glemt i høst, titter frem igjen.


Snart kan jeg sitte på trappa mi igjen, og se utover hagen.
Her er det mest skygge, så det kan jo hende at det tar ei stund.
Men du verden som jeg gleder meg, til morgenstund ute med kaffekoppen.


Fortsetter det milde været, så skal jeg snart rydde og vaske drivhuset.
Det var en dag dag jeg kom hjem fra jobb, og så at alle fire vinduene var åpne, så det er tydeligvis god temperatur der inne.


Når jeg går slik i hagen nå, så ser jeg at det er mye jobb å rydde opp igjen i alt det visne.
Men det er god terapi etter en dag på jobb, så jeg gleder meg til å ta fatt.
Løfte på det visne, og finne lysegrønne skudd under.
Det er ikke noe rart av vi hagegale er gale.


Fibergrøfta fra en annen kant.
Blomsterbedene er ikke berørt, men den hvite grusgangen min blir nok ikke helt den samme.


Så var det betongringen med alle blomsterløkene, som ble lagt ned i høst.
Dette prosjektet er jeg kjempe spent på.
Innerst inne er jeg forberedt på at det ikke blir som jeg har tenkt, men jeg må vente til frosten gir seg før jeg leter etter skudd.

Ja, slik er det altså hos meg akkurat nå.

Link:

Vivishageroms hage- og fotoblogg

Kommentarer

Marit sa…
Heldige deg som har fått fiber! Vi håper å få det her også. Grøften er ikke pen, nei, men det går det jo an å gjøre noe med :)
Mye snø hos deg ennå, men snart er alt borte!

Klem, Marit
eli bella sa…
Ja, du har litt å ta tak i.
Venter på fiber her, er like om hjørnet.
Ha en fin søndag.
Unknown sa…
Det er godt en er full av energi på våren for da kommer mye frem som er glemt.
Jeg har vært litt sløv i høst så jeg jobber meg fremover i bed for bed, men det er deilig å ha litt å pusle med nå på våren.

Kos deg i vår-hagen din å ha en fin søndag.
stallnilsen sa…
Vi skal også få fiber til høsten, blir bra :)
Ser du ennu har litt snø igjen hos dæ, men den forsvinnernok snart, våren er den fineste tia på året syns æ, kor vi ser fremgang med våren dag for dag, æ elsker denne tia, deilig er det og være ute i skog og mark, med fine turer hvor æ bare kjenner lukta av våren og hører fuglekvitter fra trærne og hører bekkene klukke under isen som smelter det vær dag :)
Sommeren er fin, men våren er best :)

Ha en fin søndag, vivi.

Lisbeth :O)
anemonen sa…
Du har en hel del att fixa med i trädgården din. Det blir så när det har lagts ner fiberkabel, men å andra sidan kommer internet att funka finfint. Tack för du delar din helg med oss. Ha en fin vecka.
Violen sa…
Så bra att få fiberkabel! Snart blir det fint i trädgården igen även om det kräver en hel del arbete!
Ha en skön kväll!
Beppan sa…
Visst finns det en del att göra när snön försvinner.
För min del lämnar jag gärna höstjobbet till våren.
Så mycket lättare att ta tag i när hela växtsäsongen ligger framför oss.
Bra med fiberkabel - även om det för med sig en del efterarbete.
Anni sa…
Gissa om jag är glad att vi fick fibern med luftkabel! Oj, så mycket du har att göra när snön smält undan!
Unknown sa…
Ja nå er det snart tid for å rydde i bedene. Snøen er borte her, men jorda er fortsatt iskald. Like greit å ha litt tålmodighet. Lykke til med oppryddingen. Plutselig er det gjort:)
Helen sa…
Det är så härligt när snön smälter bort och man kan börja jobba i trädgården och jag ser att du har lite mer att stå i denna vår efter grävningen för fiber. Men det är så bra med fiber så jag tror det uppväger det extra jobbet och det växer så fort på våren så snart syns inte det som grävts upp.
Jannibele sa…
Se der er våren på vei hos deg Vivi. Det er alltid noen overraskelser som dukker opp når vinteren slipper taket. Nå er det bare å kose seg og pusle mens man gjør klart for våren. Før vi vet ordet av det bugner det i hagene våre.
Hilsen jannicke

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne