Gå til hovedinnhold

VåriIris og andre knopper



Jeg har enda ikke begynt i hagen, og egentlig så har jeg ikke planer om det riktig enda.
Frosten ligger like under jordflata, så jeg vil helst ikke begynne å rote altfor mye enda.

Men plutselig så dukker det opp noe, som fort kan få planene til å endre seg.
Våririsen er kommet, og jeg får stjerner i øynene.





Klatrerosen har overlevd vinteren, og er veldig klar for en ny sesong.
Snart så skal roseduften spre seg i hagen igjen, og folk lurer på hvorfor jeg er gal?


Riddersporer er en av de staudene, som også kommer tidlig.

Her er noen andre som er glad for våren, og muligheten til å hoppe rundt på gress igjen.


Knerten


Tuva-mor skal få oppleve sommeren for første gang.
Egentlig en inne kanin, men har nå fått sin egen løpebinge i hagen.

I dag skal jeg først rydde opp inne i huset, så skal jeg ut og starte oppryddingen i hagen.
Gleder meg!

Vivishagerom hage- og fotoblogg

Kommentarer

Inger Marie sa…
Herlig når en finner de første spirene i hagen! Flott iris du har:)
Deilig for kaninene å komme ut...selv om den ene er innekanin så liker de nok å være ute:)
Nå er vi klar for mer varme..så kommer alt som en rakett:)
Så vakkert!
Er herlig å sjå framsteg dag for dag. Har kun planta ut stemor. Er lova 4-5 kuldegrader til neste helg. Brrr!
Fin veke til deg :-)
Flotte våriris!
Jeg har heller ikke begynt i hagen, tele i bakken her også enda. Og jeg er enig med deg, ikke lurt å begynne for tidlig. Kan bli mange frostnetter ennå (og muligens snø også....)
Nydelige kaniner! Har også to stk som er glade for at våren har kommet.
Ha en fin våruke :-)
Så deilig at det begynner å spire og blomstre hos deg !
Tør ikke gjøre noe særlig annet enn luking her heller, men uten tele går jo heldigvis det :-)
Ha en fin uke.
Eirin
Rita sa…
Mye som dukker opp av jorden, selv om det er tidlig. Irisene dine er flotte - nydelig blåfarge. Jeg har bare grovryddet i hagen da temperaturen fortsatt er lav. Dett er ikke å undres at telen fortsatt holder stand. Kos deg. Rita
Ugleloftet sa…
Nydelige iris! Kaniner ønsker vi osd også. Det er dessverre ikke enstemmig så da blir det med drømmen. Ha en fin kveld.
Våriris er nydeleg.
Eg har ikkje slike, men vurderer å anskaffe meg slike til neste år.
Flotte kaniner !
Knerten og Tuva-mor var da virkelig fine!

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne