Gå til hovedinnhold

Høststemning i fjellet

Etter noen fine dager i fjellet har vi i dag vendt nesen hjem igjen. Vi har gått flere fine turer og laget mat ute. Det har vært veldig deilig å bare kunne slappe av og ikke tenke på klokka og hverdagen hjemme.
Jeg har prøvd å fange høsten og ville dele noen bilder med dere.

Lar du fjellet vise deg sine skatter, da har du fått noe som du skal gjemme i hjertet ditt.












Når fjellet viser sitt høstlige pryd, så synes jeg det er fint å kunne sitte nettopp her og tenke. La hverdagen fare og la meg fange. Åh, bare tiden kunne gå sakte.

Kommentarer

Kathrine sa…
Flotte bilder!! Lurer på hvor de er tatt? Jeg er oppvokst tre mil fra Lillehammer:-))
Fjellet er det flotteste som finnes av det å kunne slappe av. En skulle ønske en bestandig kunne være der. Vakkert.

:-))
Vivishagerom sa…
Bildene er tatt i Fåberg vestfjell. Grense mot Nordre Land og Gausdal.
Ja, fjellet er skjønt på høsten. Hadde liten lyst til å reise hjem i dag.
Kathrine sa…
Det var litt kjente trakter. Jeg er oppvokst i Gausdal jeg. Kjenner nok Gausdal Vestfjell best. Der lå vi hver sommer i telt for å fiske ørret til vintersbruk, fra jeg var 5-6 år til 14-15 års alder.
Nå er nok Selbufjellene jeg trasker mest i, da vi har hytte opp mot tregrensa mot Meråker/Tydal.

Ha en fin dag fortsatt:-)
Merethe sa…
Så nydelige bilder du har tatt. Naturen kan ta pusten fra en. Den er så vakker at jeg blir lykkelig av å se slike bilder.
så deilige høstbilder. Alltid stas å se bilder fra fjellet!

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne