Gå til hovedinnhold

Frø i posten og i jord

Dette har vært en dag med mye husarbeid, hyggelige sysler og andre nødvendige sysler. Jula rydda jeg jo ut i går, men den siste finpussen ble gjort i dag. Legge på nye duker, skifte gardiner og vaske over igjen. Sengene trengte også å få skifta på seg, bakt 2 brød og vaske 3 maskiner med klær/håndklær/sengetøy. Støvsugeren har gått og surra i hele dag, har fått tatt helt fra hemsen og ut i gangen nede. Veldig så flink har jeg vært, og jeg kjenner det i beina nå, dem dirrer litt mere enn vanlig.

Frø i posten fra Leüthens, og det gikk jammen raskt.
  • Delphinium Blue bird
  • Delphinium Nudicaule laurin
  • Papaver Rhoeas angel choir
  • Verbascum phoeniceum mix
  • Papaver engels chor doble

Jeg har også fått sådd stokkrosefrøene mine i dag, som har ligget i vann siden mandag. Lene var redd jeg skulle drokne dem, men tror det har gått bra for noen hadde begynt å spire. Nå står dem i druebokser på badegulvet og jeg krysset fingrer og tær for at dette går bedre enn i fjor. Jeg må skrive opp navna på dem og legge inn i sålista mi i morgen.

Jeg er en ihuga serviettsamler og gikk nesten amokk på Pandurohobby sine hjemmesider http://www.pandurohobby.no i dag. Så mye lekre servietter - må ha - må ha. Veldig fasinert av servietter med fine motiver og mønster. På Europris solgte dem serviettpakker for 5,- i dag, så da ble behovet for servietter mettet i dag også. Veldig fornøyd med det og gleder meg veldig til pakken fra Pandura kommer.

Ønsker alle en fin kveld.

Kommentarer

Ja da må jeg bare ønske deg lykke til med stokkrosene Vivi, dine har ikke begynt å spire her enda og det ser ikke særlig bra ut, men tiden vil vise.
Jeg husker jeg også samlet på servietter da jeg var liten, var ikke min største samlerinteresse men noen hadde jeg jo. Synd jeg ikke har spart på de, vært gøy å hatt.
Du, du som er så glad i scrapbooking, har funnet en side hvor det er masse gratis, utskriftbare ting og tang til scraping, mye forskjellig og i mange forskjellige kategorier. Mulig du allerede vet om siden men jeg legger ved linken jeg alikevel:
http://www.scrapbookscrapbook.com/themes.html
Ellen Walnum sa…
Så flittig du har vært da:-)

Så pussig....jeg har sådd papaver, delphinum og verbascum ganske så nylig, men ikke samme som deg.....
Rekkehuset sa…
Hei Flittige Vivi - det var litt av en innsats i heimen:-) Godt du rakk å så litt og å bestille litt hobbydill også innimellom! Ha en fin dag - klem Hanne.
Elisabeth sa…
Jøss er du også en ihuga serviettsamler, da er vi to om den intressen. Man kan lissom aldri få nok...hmm

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne