Gå til hovedinnhold

En liten kaffepause før nest økt

Dagene går unna som ett hurtigtog, og jeg henger med så godt jeg kan. Det er spirer på boden, hemsen og i lysthuset, og enda så domper det ned frø i posten. I går kom pakken fra Lillefiskargatans Trädgardsbutik i Sverige, det er sommerblomster, men de trenger jo plass når tiden er inne dem også. Mørk rød - nesten svart solsikke og vaniljehvit, håper dem blir fine sammen.

Onsdag hadde jeg besøk av Lene. Alltid like koselig å møte henne og hun hadde med en hel kasse med småplanter til meg. Hun gjorde et kjempe dårlig bytte, for hun tok bare med seg bare noen få potter hjem. Jeg må sette meg ned i lysthuset og skrive ned alle navnene og Google litt, for det er nok noen spennende planter der. Takk igjen, Lene for fine planter.

Nå må jeg kaste meg rundt, for jeg har lovet å bake en nøttekake til min mors bursdag. Mødre har jo alt mellom himmel og jord, derfor er det fint å kunne gi bort noe som kan spises.
Helga kommer vel som alltid til å fly like fort som vanlig, men jeg håper jeg får tid til litt jord og potter.

Været ser lovende ut, og jeg håper det tiner masse i helga. Ha en fin lørdag alle sammen.

Kommentarer

Tove sa…
Ja, ikke sant helgene går fort unna! Ikke noe er som koselig besøk og plantebytte. Alltid like trivelig. Kos deg i helga og så håper jeg du får smettet inn litt tid til plantekos også. Jeg skjønner ikke hvorfor det blir så fullt med småplanter overalt jeg......hehe...God helg.
Merethe sa…
God helg vivi. Her prikles det til den store gullmedalje og nå begynner det å bli trangt oppe igangen. Hm skulle vel isolert drivhuset og flyttet det ut der. :)
Elisabeth sa…
Åee..så koselig med plantebesøk. KOs deg videre i helgen, og med solen ;)
Elsa sa…
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Helgene blir travle når det så mye en skal rekke. Håper du også får litt tid til hyggelige sysler...
Elsa sa…
Alltid kjekt å få plantebesøk.Og så er det så kjekt å få om skravle hage og planter med noen som har samme interesse uten at den en snakker med blir fjern i blikket og bare jaer og haer høflig:-)
elle-melle sa…
Det er flott å kunne bytte planter med andre.
Travle dager hos deg nå ser jeg, både med planter og bursdag.
God helg, Vivi!
Kathrine sa…
Plantebytte er flott da! Forresten så var min mann på Lillehammer fra torsdag til fredag. Og mye snø til dere ja. Hørte det fra mine søstre og foreldre også. rekner med det kommer mere her og, men så nært fjorden så er våren her nå ja:) Mildt, regn og snart snøfri hage.

God lørdag til deg:))
Unknown sa…
En strålende lørdagskveld til deg også. Vi får håpe på like fint vær i morgen.
Sine sa…
Det høres trivelig ut med masse småplanter rundt omkring. Og plantebytte likeså.

God bakst og god søndag. Helgene flyr så fort avgårde...
Ellen Walnum sa…
Ja er det ikke hyggelig med hagebesøk du?:-) Var hos Wenche i helgen og fikk meg noen fuchsiastiklinger:-)

Fikk aldri svart deg på spørsmålet du hadde om dine fuchsia. Skrap med neglen på stammen. Dersom det er grønt under barken er det liv i dem:-)

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne