søndag 31. mai 2009

Fotorunde 1.juni 2009

Ja, da er det juni og blomstringen begynner virkelig å komme i hagen. Det første jeg gjør på morgenen er å ta en runde i hagen med kaffekoppen. Følelsen er den samme som i fjor. Roen, stillheten og gleden ved å ha en hage, men samtidig stresset med å ikke strekke til med alt som skal og bør gjøres. På denne tiden av året skulle jeg ønske at jeg hadde mere fritid.
Tok en fotorunde og her er en smakebit av hagen min 1.juni 2009.
Rosa Lavendel - kom plutselig over den på torget i Lillehammer og måtte bare ha den med hjem.




Har pyntet litt ved braskestativet - så har mannskapet fra Glør noe pent å se på.




Får liksom ikke nok slike.

Slik blir Cosmosen når man har en hoppende Josefine-kanin på veranda'n.
Ha en fortsatt fin pins og jeg håper alle har sol.

4 kommentarer:

Ellea sa...

Takk for runden! Nå begynner jeg å skjønne din fasinasjon for primula. Har skjønt at de er så mye mer enn de triste greiene de selger hver vår på plantasjen.

Pusepilde sa...

Du får lave cosmos i år ;)

Så herlig å se sol og blomster, her blir både jeg og kattene våte og kalde og eventuelle dristige som bare må åpne knoppene sine i dag, ja de får stå ubeundret...

Kathrine sa...

Flott runde! Og søppeltømmerne må og ha sitt. Her har jeg mange stauder ved søppelkassene, og en sjærsmin. Håper den vil blomstre snart, den er innmari treig.

Ja, her falt tempen fra 20 i helga, til 7 nå i ettermiddag. Ulltrøya er framme igjen og nå blir det regn ei ukes tid. Har iallefall fått gjort endel i hagen, bl.annet plantet to nye rosebusker:)

Ha en fin fin uke!

:)

Juni sa...

Slik begynner mine dager også nå, med kaffekoppen i hånda rusler jeg rundt og stikker nesa nedi en og annen blomstrende plante, titter etter det som er nytt siden siste runde og koser meg glugg i hjel.
Det er fantastisk å leve med en hage, og særlig på denne tiden av året.
Takk for turen rundt hos deg.