Gå til hovedinnhold

Award

For en tid tilbake så fikk jeg denne award fra Lene, tusen takk !
Jeg skal skrive opp 7 ting om meg selv, som kanskje ingen vet - synes slike ting er vanskelig, men jeg får prøve.
1. Skal begynne å studere på Høgskolen i Lillehammer - første dag torsdag 9.sept.
2. Finner jeg en edderkopp inne, så vasker jeg i håp om å få vekk alt den hadde med seg. (helt klart en innbildningssak :-)
3. Har enda ikke skjønt at jeg skal plante med litt avstand
4. Liker ikke å stryke klær og blir ofte sint på strykebrettet som ikke kan stå stille.
5. Skulle ønske at jeg var mer sosial - skikkelig hjemme kjær type.
6. Er egnelig ikke så veldig opptatt av interiør, bare det er koselig rundt meg.
7. Har en tro på at det finnes mere mellom himmel og jord, enn det vi er klar over.
Jeg vil sende denne awarden videre til tre gode hagevenninner
Ønsker dere lykke til!!
Eller i hagen min så holder jeg nå på. Slipper ikke hagesesongen riktig enda, og jeg har tenkt å holde på lenge enda.
I helga har jeg laget meg enda et bed. Jeg har mange planter som jeg ikke har planta enda og da må vi lage flere bed. Jeg har også fått omplanta noen som har stått for tett og delt noen som har blitt altfor store.
Bilde av det nye bedet kommer når det er ferdig. I helga har jeg kjørt på jord, men det er enda ikke nok.
På lørdag var ei venninne og jeg på Historisk hagemarked på Ringsaker. Fint vær og koselig hage. Mye fint å få kjøpt, men lite planter.
Men vi koser oss når vi er på tur og dette var den tredje hage turen vi har hatt i sommer.
Da er det søndagkveld igjen og ny uke står for tur.
Ha en flott uke alle sammen.

Kommentarer

Mia sa…
Ska du börja på skolan, det låter spännande, vad ska du bli när du blir "stor"? Den listan låter lite väl bekant, men inte spindlarna, dom överlver jag tack och lov, för i sommar har dom varit både många och stora, gröss..
Man tror alltid att det ska stillna om hösten, men det är alltid nya hageprosjekt som står på tur. Jag undrar då vad jag ska göra nästa sommar, hur det är så blir det massor då också.
Ha en fin vecka :)
Lykke til med studiene fra meg også, spennende å høre hva du skal ta fatt på!
Høsten er en fin tid for planlegging og litt rydding i hagen.

Ønsker deg en fin uke!
Linda sa…
SÅ spennende med skolestart da:)
Kjenner meg godt igjen i det å ikke plante for tett.... gjør alltid feil der, men øver meg:)
Kosleig med litt prosjekter om høsten også, da går det i litt roligere tempo og det gjør liksom ikke helt noe om det ikke blir helt feridg, for man har alltids en ny sjanse til våren:)
Kathrine sa…
Sier som Mia, hva skal du bli når du blir stor? Spennende med skole igjen, Vivi:)
Og takker for awarden:-) Vi får se om jeg slenger den opp i bloggen, jeg har egentlig sluttet å ta de med, men en vet jo aldri. Morsomt å lese dine 7 ting om deg. Og kjenner med igjen i mye ja, bl.annet dette med stryking. Nå stryker jeg bare bunadssjorter, og det er ikke så ofte da.
Og plante for tett i bed....Så derfor er det omorganisering her i hagen i høst.
Håper du har like fint vær som vi. Og lykke til med skolestarten. Klem:))
Merethe sa…
Tusen takk for Award Vivi. Her er heller ikke hagesesongen over enda. Har tenk å sette litt løk i beddene jeg vet er ferdige. Blir spennende til våren da. Og tusen takk for en kjempekoselig togtur for en ukes tid siden. :)
Rekkehuset sa…
Begynne på skolen igjen? Oj, det er imponerende:-) Spent på å høre hva du skal lære!

Takk for award Vivi:-)

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne