Gå til hovedinnhold

Hagefestival på Dokka!

Det er klart vi må få med oss hagefestivalen på Dokka!
Og der var det jammen mye flotte planter å få kjøpt!


Hos denne mannen var det mye spennende!
Her kjøpte jeg 2 trepioner og en Trillium.


En mann  som var lidenskaplig opptatt av planter, og det var utrolig flott å høre på han!

Her kommer noen oversiktsbilder fra Hagefestivalen:






Tøff gamel bil. Her ble vi stående ei stund, for her serverte dem vafler og det liker min lille sønn!


En fin tur til Dokka og mange planter ble det med hjem.


8 stauder og 2 trepioner........


...kan se ut til at det blir et nytt bed på meg :) 


I bilen hjem så klekket jeg ut en plan om hvor plantene skal få bo.
Jeg har en plass nedenfor garasjen som godt kan pyntes på litt!

Håper jeg får begynt med det i morgen!

Ønsker alle en fin lørdagskveld!

Kommentarer

Nora sa…
Åh, så moro med nye planter - tror aldri jeg kan gå lei av å lage nye bed:-)
Håper du får en fin lördagskveld!
Klem Nora
Leena sa…
Så mycket fina plantor du hittade! Härligt att fynda, och allra helst växter.
Ha det gott!
Turid sa…
Hi-hi, godt det er fler av oss gale. Det var en flott hagefestival, applaus til hagelaget der. Takk for bildene du hadde tatt, jeg glemte litt innimellom.
Ha en flott lørdagskveld, klem.
Marianne sa…
Så flott, men har du plass til mer nå da Vivi? Ikke for det, den som leter finner jo gjerne en ekstraplass:-) Vi fikk inf.om dette i en avis fra Valdres og hadde vi vært på hytta nå, hadde jeg vel fyllt opp jeg også, tenker jeg. Så ut til at du hadde en fin fangst der. Kos lørdag ønskes:-)
Marit sa…
Du er heldig som har fått vært der. Det var nok mange spennende planter å få kjøpt der. Ha en fin kveld. Klem Marit
Vigdis sa…
Ser ut til å ha vært mange fristelser på Hagefestivalen! Koselige bilder. Klem fra Vigdis
Det var like før jeg pakket to unger i baksetet og kjørt til Dokka denne helgen. Det hadde jo vært toppen på hagegalskap å kjøre 65 mil for å gå amokk i trepeoner og andre godskatter...Misunnelig på deg..
Elisabeth sa…
Ahhh så gøy. Jeg regner med at du var innom Ragnhild med fuksia også ;) Synes jeg så duken hennes i bakrunnen på et av bildene dine ;)
Hagefestivaler kan vi aldri få nok av!
Underberget sa…
Dette hørtes ud som en helt herlig utflukt! Du kom virkelig hjem med mange godbiter:-) Håper du får en fin hagedag i morgen!
Katarina sa…
Trädpioner och Trillium - underbara växter!
Landbohaven sa…
Gode billeder.
Hvor ser det spændende ud.
Tillykke med dine mange nykøbte planter.
Tak for kigget.
Ha´ en god aften.
Så mycket härliga växter du köpt!
Ha det gott.
Kram Maria
Marita sa…
Det så veldig koslig ut! Masse flotte planter du fant :) Kos deg med å plassere dem! Klem
Helena sa…
Åh vad roligt med växtmarknad nu!Det skulle vara nått det :-)Vad mycke fint du hittade.
KRAM från mig!
stallnilsen sa…
Ja, der fikk du jaggu mæ handa masse fint , så heldig du er som kom dæ på hagefestival :=)

Ha en flott søndag, hilsen Lisbeth ;)
Det är alltid spännande med nya plantor, fina bilder.

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne