Gå til hovedinnhold

Roser og Pioner!

Nå strømmer det på med overraskelser i hagen.
Jeg har nesten ikke tid til å gå inn igjen om kvelden!

Siste hagerunde om kvelden er en ren nytelse, og lukten av roser sprer seg utover!


En hvit skjønnhet - ukjent navn


Moja Hammerberg - dufter herlig


En av de nyinnkjøpe rosene - Fredensborg


Sommerwind - og her er det mange knupper.


Louise Odier - nesten avblomstret, men her kommer det masse knupper.


Pionene har også startet blomstringen. Denne er først ut og kom i går - navn ukjent.


Pion Alba Plena (står det på lappen og skal være helt hvit)
Helt perfekt med lysrosa kanter.


Denne vil nok komme ut en av de nærmeste dagene - navn ukjent.

Jeg håper virkelig ikke at det kommer så mye regn, som det er spådd.
Men samtidig så er det veldig tørt, så jeg har vanna i dag. Mulig det gjør susen med litt regn.
Gubben skulle i allefall kjøpe mer gjødsel i morgen, så da er det jo greit at overgartneren hjelper til :)

Nå skal jeg ut på siste hagevandring, sitte litt på den hvite benken og nyte synet av hagen min.
Nå starter Revebjellene også, og de er så flotte der dem strekker seg over alle andre planter i bedet.

Nyt kvelden alle sammen!

Kommentarer

Turid sa…
Så mye fint :) Det er nok litt tidligere hos deg. Gleder meg til liveshow på Vingnes.
Klem fra Tua.
Unknown sa…
Å så fine blomster som alltid Vivi ,
Du her helt klart grønne og til tider møkkete fingre for så fine blomster kommer ikke av seg selv.

Klem fra Marit.
Ranten sa…
Takk for at vi fikk være med en runde i den flotte hagen din Vivi! God kveld!
Underberget sa…
Så heldig du er som har så mange blomstrende skjønnheter i hagen din! Roser og peoner er fantastisk vakre. Ha en fin kveld videre, klem fra Berit.
Så vackra rosor och pioner du har. Man vill inte gå in om kvällen, man vill inte missa något:). Mina pioner och vissa av rosorna har lagt sig ner när det regnade som värst här om dagen. Hoppas du slipper, ett stilla fint regn kan vara ok:).
Ha det gott.
Kram Maria
Susanne sa…
Du har många fina pioner du med ;)) Har aldrig tidigare sett lila rosor men nu ser jag dem på olika bloggar, din är vacker, får skaffa mig en sån ;)
kram susanne
Marianne sa…
Så flotte peoner og roser, vivi. Synes liksom jeg kjenner lukten helt hit til østfold:-). Kos deg med hagen din!
Marit sa…
Nydelige roser og peoner. Den alba med rosa kanter var skikkelig lekker! Ha en fin kveld. Klem
Nora sa…
Jeg skjönner godt at du er ute lenge på kvelden når du har så mye vakkert i hagen! Her har revebjellene kommet og de er nydelige! Peonene har ikke begynt blomstringen ennå, men det er like för. Roser kan jeg ikke ha dessverre, siden vi har rådyr og/eller hjort i hagen nesten daglig.
Kos deg i hagen! Klem!
Vigdis sa…
Nydelige roser og pioner. Takk for kikken!
Så vackra rosor! Det är fint nu när alla rosor slår ut i trädgården. Den lila på bild nr 2 var extra fin. Kram Therese
Inger Marie sa…
Nydelige roser og peoner..noe av det vakreste som er syns jeg:)
Nyt sommerdagene:))
Mia sa…
Nytfulle roser og pioner, du er tidligere ut enn meg. Er det for seint å gjødsel roser nå? Nyt de lange kvelderne mens du kan, det gjør jeg, for nå har det jo vendt, sukk.. Gjelder at få med seg alt og bare nyte :)
Nydelige roser og peoner som blomstrer i hagen din nå.

God helg til deg!
Ååh nyydelig VIvi! Du har så mange vakre roser og blomster, jeg blir helt betatt:) En herlig tid dette! Nyt helgen. God klem fra Ellen.

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne