tirsdag 25. september 2012

En hånd er støpt!

 
Jeg er jo blitt smittet av støpefeberen, og det er veldig gøy.
Utrolig hvor mye rart man kan lage!
 
På søndag så støpte jeg noen fuglebad og hadde litt igjen i bøtta. Da fylte jeg gummihansken min, og la den over ei blomsterpotte.
 

I dag tok jeg av gummihansken og vips, så hadde jeg en hånd.
Kanskje litt oppblåst og håven, men dog en hånd som er åpen for det meste!


Denne lysestaken er støpt i et rømmebeger. Dorull for plass for telys, som forøvrig er tatt av skjora - mulig hun ville pynte opp hjemme?


Et lite fat av et blad fra drueplanta! 


Lillefingeren knakk, så den må jeg få limt på igjen.


Hvem kan vel motstå en betonghånd med Louise Bugnet?


Koselig pynt foran verandadøra og flere gummihansker skal kjøpes inn :)
 
Prøv da vel, det er jo så utrolig gøy!



17 kommentarer:

Nennes sa...

Så kult :) flink du!

Høstklem

hagen vår sa...

Tøft!

New Dawn sa...

Skal si du er kreativ. Er det vanlig sement du bruker? Min kjære skal støpe noe om ikke så lenge, kanskje jeg kan knabbe litt sement og lagr meg et fuglebad?

Tove Kristin sa...

Så artig, det var flott kommet på.

Marit sa...

Så flink du er! Du har virkelig fått dreisen på dette. Klem

Rejen sa...

Det kunne være jeg skulle kaste mig ud i støberiet, jeg mangler et fuglebad. Sjovt fundet på med hånden..Klem..;-D

Jens Stoltenberg sa...

Fin blogg. Liker bildene. Funker bra. Videre så vil jeg anbefale deg å linke bloggen dn opp i mot News2post.com. Da trekker du mange mer lesere, og flere får sett bloggen din.

merethe sa...

:D Så herlig å se kreativiteten blomstrer hos deg. Virkelig artig at du er hekta. Slike hender er stilige innslag i hagen. Oppi dem kan takløk plantes. De trives godt på slike underlag. Spent på hva mere du lager til. :) Klemmer Merethe

Kathrine sa...

Kult! Jeg støpte støvler en gang. Ble ikke helt vellykket, for hælen manglet jo, men ok til pynt i hagen:)
Det at det knekker av og til, har noe med herdingen og gjøre. Det kan da lønne seg å dusje på vann noen ganger om dagen, og la det tørke sakte i skyggen uten vind. Men det er ikke sikkert det herdes bestandig heller.
Jeg har brukt både betong og sement. Syns betongen var best og sterkest.
Skjønner godt skjora ville ha telys. Det begynner jo å bli mørkt på kveldene,)
Klem:))

Rekkehuset sa...

Kul hånd Vivi!! Klem fra Hanne.

Tua sa...

Så fint :) Telysestakene er skikkelig lekre, kan en lage de større også, til kubbelys tror du? Å hvor kjøper man betong????
Hilsen nyskjerrige Tua :)

maj sa...

Såå kreativ du er!! Dette ble jo råtøft!! :))

Inger Marie sa...

Dette ser utrolig gøy ut!..og kjempefine ting du lager!..hånden med rosene i var nydelig:)
Ha en fin kveld og hyggelig at du kikket inn til meg:)

MarJE sa...

Så oppfinnsom du er....den handa var råstilig :)
Dette er ispirerande og til neste år SKAL eg ta igjen støypinga mi.
Det er kjekt at du viser oss dette...Takk.
Ha ein fin kveld.

Vigdis sa...

Så fine ting du lager!

Anne Marit sa...

Det ser moro ut, men jeg har aldri prøvd, men har sett på tv at de laget potter, men bladene dine er kjempe fine, og spennende med hånden!

Ha fine høstdager!
Klem Anne Marit

loftkroken sa...

Morsomt :))
Bare å komme på det ;)
Ha en flottes helg Vivi ♥

Klemmer Bente