Gå til hovedinnhold

Helgegleder # 18

 
Lørdag og vi kan igjen lene oss tilbake i godstolen, og slenge beina på bordet.
Håper du har lyst til å dele en helgeglede denne helgen også.
En fotoutfordring hvor helgen har skapt en glede, en liten eller kanskje en stor?
 
 
 
 Min helgeglede denne gangen er fra sist lørdag, i vinterlandskapet på hytta!
Det er mye snø i fjellet og det å passe på hytta er viktig.
 

Svigermor hadde vært på hytta i noen dager, så det var varmt og godt å komme opp.
Gubben og jeg skulle få æren av å måke, og for min del var det første gangen.



Det var utrolig tungt og snøen var hard, og mens noen svettet og jobba, var det andre som stor koste seg.
Det å hoppe ned fra taket er stor stas, og for min "apekatt" ble det mange turer opp og ned.


Her er vi ferdige med selve hyttetaket, og "hoppern" tar et siste hopp.
Nå var det bare uthuset igjen, men det er ikke så stort og gikk fortere.


"Mamma, jeg sitter fast" :))


Noen bilder fra utsikten før jeg gikk ned igjen.
Nei, jeg hoppet ikke ;)
Det var grått vær sist lørdag, og det snødde hele tiden vi var ute.


Da vi var ferdige og var på tur inn igjen, så klarnet det opp og vi fikk se sola.
Fantastisk flott lys i fjellet.


Endelig ferdig og vi kunne gå inn i varmen igjen.


En sliten gutt, som igjen har fått brukt litt energi.
Legg merke til snøen utenfor vindu, det ble litt ekstra vegger på hytta av snøen fra taket.


Det var kjempe godt å komme inn i hytta igjen.
Få på seg tørre klær og sette seg til bords. Svigermor hadde ordna mat, og det smakte utrolig godt.
 
En dag med masse jobb, men også masse kos og glede.
Kos å være på hytta med svigermor, og alle var glade for at taket var tatt. En mindre bekymring for alle sammen.
 
Har du en helgeglede som du vil dele, så lag et innlegg på bloggen din og link den opp hit.
 
Ønsker alle en fin lørdag!


Kommentarer

Elin sa…
Klart vi er klare for å dele helgegleder!
Så ut som om dere hadde en fin dag med mye snø:)
Flink og sprek gutt du har.
God lørdag!
stallnilsen sa…
Så mye sne dere hadde på hytta da ... klart det er viktig og måkke den bort, guttungen koste sæ skikkelig, og det skulle du og mannen også gjort, artig og få være barn for voksne også av og til :O))

Ha ei fin helg videre,

klem Lisbeth :O)
Unknown sa…
Det var flinke snø måkere, men så var det masse snø på taket.
Spretten apekatt he he, tenk om en hadde bare halvparten av den energien unger har.
Så fin hytte, det er koselig og være sammen og koble ut alt annet.
Fine bilder Vivi.
Elin sa…
Sånn som det laver ned nå her i landet, så må dere snart måke taket igjen ;)
Det hjelper liksom ikke bli sint, men jeg blir bitte-litt sur altså...
Jannibele sa…
Takk for at du lar oss få dele helgegleder Vivi:) Veldig kjekt! Jøje meg, så meg så mye snø dere har på hytta. Godt at gutten koser seg med det. Ha en fin helg!
loftkroken sa…
Det var masse snø,tenker du kjente det i kroppen etter måkingen:/

Fin helg til deg og dine ♥

Klem Bente
Marit sa…
Det var jo utrolig mye snø på det hyttetaket! Godt at dere fikk måket det før det blir for mildt og tungt.
Koselig å være sammen med familien på hytta.
Ha en fin kveld. Klem!
Mandy Lou sa…
Så fine bilder fra hytta! Artig når det er så mye snø at man kan hoppe fra taket. Denne dagen er nok fin å glede seg over i ettertid også. :)
Vigdis sa…
Hørtes utrolig trivelig ut. Sprek og flott gutt også! ha en god helg Vivi :-)
Godt taket vart tatt!
Og herlege bilete :-)

God helg!
Lotta sa…
Så fort tiden går när vi har så mycket att glädjas över!
Trevlig helg.
Kram Lotta
Inger Marie sa…
Masse snø på hytta deres..og å måke er jo supertrim...men også slitsomt:)
Koselige bilder og helgegleder:)
Fjordheim sa…
Ja det er nok godt å ha fått gjort dette. Ikke en lett oppgave med en viktig.
Ønsker deg ei fortsatt god helg :)
Helena sa…
Oj oj vad med snö :)
KRAM från mig!
Det ser ut til at dere har fått mosjon som det holder, men noen ser ut til å ha hatt det mest gøy... Herlig helg på dere!
Denne helgen har jeg sett fram til, hagemessen i Stavanger!
Jag är gärna med och delar helgglädjen så ofta jag kan:)).
Härliga bilder. Vi har fått snö här i natt.
Ha en fin söndag.
Kram Maria
Ranten sa…
Da var vi med! Jeg får opp gode minner fra hytteturer på fjellet fra den gang jeg var liten og reiste med familien :) Koselig!

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne