Gå til hovedinnhold

Helgegleder # 24!

Siste helgen i april, og en flott lørdag står klar.
Våren er kommet og det er masse å glede seg over.
 
Ta med kamera ut i helgen og ta bilder. Det finnes så utrolig mye glede der ute.
 

Jeg starter min helgeglede med bilder fra sist helg.
Jeg hadde besøk av ei venninne fra Hønefoss, og det var så koselig å se henne igjen.
Vi fant ut at det var over et år siden sist, så dette var stas.


Jeg ordnet en enkel lunsj til oss. Fiskepudding og reker i terteskjell, en rask og god rett.
Vi satt lenge og koste oss. Mimret litt og oppdaterte hverandre på alt som har skjedd.


Jeg fikk en kjempe flott blomstervase av henne, og tulipanene som jeg hadde kjøpt tidligere passet helt utmerket i den.


Finn Schjøll vase - er den ikke fin?


Åh, det er så koselig med slike venninnebesøk.
Nå skal det bare bli litt varmere i været, så er det min tur til å besøke henne i nye leilighet i Hønefoss.
Da skal vi sitte på utekafe og se på folket.
 
Nå i helga skal jeg kose meg med rusleturer i hagen.
Skal nyte alt som spirer og ta bilder til morgensdagens vårtegn.


Julerosen min kommet igjen, og jeg er spent på om det kommer blomster på den i år.
Jeg krysser både fingrer og tær.


Dillpionen har kommet skikkelig igang.
Dette er pur glede.


Kanskje litt vanskelig å se, men Alpeclematisen min har kommet med skudd.
Denne må jeg huske å feste litt bedre, før den kommer med altfor mange blader.
 
Det klør i hagefingrene når jeg vandrer slik ute i hagen, men jeg har enda ikke rusket i noe.
Nå skal jeg først bli kvitt forkjølelsen, så er det full fokus ut i hagen.
 
Har du bilder som skaper, eller har skapt en helgeglede så er du hjertelig velkommen til å være med.
Det er så koselig å lese om deres gleder hver helg.
 
Kos dere og nyt våren folkens!


Kommentarer

Så deilig med besøk og flott spiring i hagen. Det er helgegleder!
eli bella sa…
Så flott innlegg og bilder. Den vasen må jeg ha, altså. Ha en fin lørdag.
Gitte sa…
Det er så hyggeligt at man nu kan opholde sig mere i haven også med sine gæster ;-)
Smukke billeder...god weekend klem
Gitte sa…
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Marit sa…
Flotte bilder og helgegleder!

Klem Marit
Unknown sa…
Det er hyggelig med venninne besøk, skravla går og latteren sitter som regel løst da.
Så flott tulipanvase, stilig.
Nå titter det frem mye og det er like spennende hvert år.

Jeg ville tro at du kan overvintre Lewisia i krukke, men jeg vet ikke sikkert.
God helg.
Besøk er alltid koselig, og det er jo en glede som man gjerne vil ha mer av=) Jeg burde jo egentlig lage et innlegg til Hagegleder jeg også, for det er jo veldig, veldig koselig=) Håper du får en superfin søndag=) Vibeke
Elin sa…
Fine bilder :)
Spennende med julerosen!
Da var mine helgegleder også ute, jeg er bare litt sein med alt denne helga...
Eva Linnea sa…
Inte kunde jag vara inne och röja i garaget denna fantastiska helg. Nej, ute nästan hela tiden. Vi har haft strålande sol, men 0-gradigt på natten. När det regnar nästa gång ska städa ur garaget.
En skön söndagskväll önskar EvaLinnea
Tins roser sa…
Mange herlige bilder hosdeg, Vivi!

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne