Gå til hovedinnhold

Endelig sommer og endelig ferie!

I dag starter jeg med ferie, og gleder meg til mange lange morgener med kaffe og blogglesing.
Det er så koselig å stå opp før de andre, og være litt for seg selv med pc'n.
 
I helga har jeg ikke tatt i pc'n og ikke fått lest noen blogger.
Vi har hatt hjelp av noen venner, så nå er huset helt ferdig beisa. Det gjennstår noe småplukk, men det er slike ting jeg kan gjøre selv.
En deilig følelse av å endelig være ferdig, og det resulterte i migrene i går kveld.
Nå er jeg frist og raskt igjen, og har tenkt å vise dere bilder fra hagen.
 

Vi har endelig fått sommervær, og hagen jubler høyt i sky.
Pionene sa bare pang, også var dem i blomst.
Dette bilde er tatt tidlig på dagen, så dem har ikke kommet helt ut enda.


Rosene har også startet blomstringen, og nå nyter jeg virkelig runden i hagen.
Det blir ikke så mye roser i år, for noen fikk hard medfart i vinter.


Akeleiene holder fortsatt på, og er virkelig store i år.


Hvit knoppurt - en flott staude


Blå knoppurt - også veldig flott


To farget akeleie


Merkelappene mine forsvinner etter noen vintre, men utseende er fortsatt flott.
Denne dufter helt herlig.


En flott akeleie til, som har selv sådd seg, men har plassert seg slik at det er helt greit :)


Denne kjøpte jeg i fjor etter blomstring, og var veldig spent på om den var rød.
Jeg ble ikke skuffet (på bilde er den mest rosa)


Kaprifolen har begynt sin blomstring, og duften er ubeskrivelig.


Martagonliljene har også kommet seg fort i sommervarmen.
Skikkelig flott blikkfang i hagen, som jeg er veldig glad i.


Flere biler av pionene.
Jeg skal prøve å få tatt flere i dag, når dem har follet seg ut.
Den ene av denne blomstrer for første gang, og jeg er så glad for at det er sol og ikke regn nå.
 
Jeg har lagt ut flere blomsterbilder på Instagram, om du har mulighet for å følge meg der.
 
Nok en fin dag i dag, og jeg skal starte min første feriedag.
Hva vi skal gjøre?
Ikke stresse i alle fall.
 
Ønsker alle en kjempe fin dag.


Kommentarer

Så flotte peoner og martagonliljer, martagonliljer må jeg bare få meg! God ferie til deg. Blogging blir det mindre av. Jeg fotograferer så jeg har til vinteren. Nå er det utetilværelse!
Marit sa…
Det var veldig mye fint i hagen din nå! Jeg kjøpte meg nettopp en sånn hvit knoppurt, og de er så fine. Sprer de seg mye?

Ha en fin ny uke, klem.
Unknown sa…
Så mye flott som blomstrer i hagen din.

Så deilig med ferie. Har en uke igjen før det blir skikkelig ferie her i heimen. Gleder meg :)

Ha en flott dag!!
Å så masse flotte blomar!
God ferie :-)
Så deilig med ferie, Vivi=) Håper dere får en super ferie=) Vibeke
Frk. Anemone sa…
Dejligt med sommerferie og tid til at slappe af. Jeg kender godt det med at være tidligt oppe og sidde ved pc'en og læse blogs - dejlig start på dagen. Pæonerne står da flot. Mange flotte billeder - rigtig god ferie.

Klem fra Ulla
Jannibele sa…
For et blomsterflor Vivi! Hagen din ønsker deg velkommen til sommerferie så det monner:) Nyt hagen, blomstene og dagene. Tid for lave skuldre.
Unknown sa…
Å så mye fint Vivi, nå kan du kose deg i den flotte hagen din.
Ferie og fint vær fortjener du nå.
Klem fra Marit.
Her var det mye nydelig! Herlige peoner og knoppurt, akeleie og kaprifol.
Merethe sa…
Hei Vivi. Mye vakker blomstring i hagen din. Ja nå er det virkelig deilig å ha hage. Alt er en fryd når regnet holder seg vekk. Dette været kan jeg bli vant med fort. Gjør godt for hele kroppen detta :) Blir jo så kvitrende glad når sola skinner. Kos deg masse med ferien. Stor klem fra Merethe
stallnilsen sa…
Å så deilig at dere har fått sol, men nu har vi fått regn hehe , det går vist ikke ann at hele landet skal få fint vær sammtidig :)
Så fin de akkeleinene dine var, æ har bare de blå.
Peonene er vakre, du har masse fine blomstrer i hagen din.
Kos dæ med ferien din.

Lisbeth :O)
Så mye fint du viser frem! Jeg liker spesielt godt de martagonene dine!
Unknown sa…
Skjønner du nyter hagen din :o)
Er ferdig med første ferieuke men har tre igjen.Da er bladene satt ut så får en vente på sola :o)
Kos deg i finværet :o)
Rekkehuset sa…
Ser flott ut i hagen din nå Vivi! Kos deg med ferie:-) Jeg er litt på jobb denne uken, og så blir det litt hjemmeferie innimellom. Klem fra Hanne.
Bille sa…
Hurra for sommerferien! Flotte bilder, mye lekkert i hagen din nå! Den hvite knoppurten var artig, tipper den lyser om natten :) Og kaprifol, hm - minner meg på at jeg ikke har sett snurten av den jeg plantet i mai... nyt dagene!

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne