Gå til hovedinnhold

Helgegleder #33

Denne helgas helgeglede kommer nå, for tidlig i morgen skal jeg ut på nye helgegleder, som dere skal få se neste helg.

For dere som er nye, så er helgeglede en uformell fotoutfordring.
Bilder som skaper eller har skapt en glede, liten eller stor, det bestemmer du.
Alle er hjertelig velkommen til å delta.



Det blir fjelltur fra meg denne helgen også, men det er jo så utrolig flott å vandre rundt i fjellet.
Dette er en rein helgeglede for meg, som sitter inne på et kontor hele uka.

Sist søndag var målet vårt Lunkefjell på Nordseter i Lillehammer kommune.



Været var upåklagelig med blå himmel og full sol.


Turistforeninger rundt omkring skal ha all den ros de kan få.
Så mange flotte og godt merka stier, som dem holder vedlike rundt om i fjellet.
Det gjør det enkelt for en enkel turist, og nå målet på en trygg og sikker måte. 


Min to gode turvenner.
Gubben har også fått sans for søndagsutfluktene, som jeg stadig kommer med.


Se hvor flott det er i fjellet vårt.


Målet er nådd.
1012 m over havet, og du verden for en utsikt.


Å få navnene våre dokumentert i boka er viktig.


Sønnen er den som passer på at alt blir notert og lagt på plass igjen.


Mens gubben er mer opptatt av utsikten.


Bilde tatt fra plassen hvor vi rastet og koste oss med kaffe.


Så var denne flotte turen over og vi tar fatt på veien ned igjen.
Vi gikk langs sykkelstien for Ultrabirken som gikk sist fredag, og det var enkelte steder hvor jeg virkelig lurte på, om det virkelig har vært noen som har sykla ned den stien.
Dem står det virkelig respekt av.


Så var vi vel nede igjen, etter nok en flott fjelltur, og nok en fin helgeglede.
Resten av kaffen tok vi sammen med en velfortjent is.

Har du en helgeglede som du har lyst til å dele med andre, så lag et innlegg på bloggen din og link den opp hit ved å trykke på den blå Inlinkz-knappen.
Fristen går ut seint mandag kveld.

Har du ikke blogg så kan du også legge ut bilde på Instagram #helgegledevivishagerom

Ønsker alle en flott helg, og håper alle får mange flotte helgegleder.




Kommentarer

Så herlig tur dere har vært på, nok en gang! Dere er spreke, det er klart det blir helgeglede av slik sporty innstilling. Inspirerende for flere å komme seg ut i skog og mark! Flott natur var det også.

God helg!
Marit sa…
Dere er så spreke og sporty!

Flott helgeglede du viser.

God helg!
Klem
Elin sa…
Flotte bilder fra fjellturen:)
Helgegleder er vi med på!
God helg og god tur.
Tins roser sa…
Herlige bilder fra områder jeg har vært i tidligere i yngre år ;)...elsker disse stedene. Kose deg i helga :)
Unknown sa…
Så flinke dere er til å gå flotte turer Vivi.

Takk for bilde turen, god helg fra Marit.
Unknown sa…
Så flinke dere er til å gå flotte turer Vivi.

Takk for bilde turen, god helg fra Marit.
stallnilsen sa…
Så utrulig fin utsikt og for en deilig tur dere hadde, kjempefine bilder fra en vakker natur, æ elsker og gå slike turer, men det blir desverre alt for sjelden.

Takk for koselig kommentar hos mæ, ha ei fin helg.

Lisbeth :O)
Unknown sa…
Så fine bilder fra turen, og så flinke dere er.

Ha en fin dag.
Klem
Inger Marie sa…
herlig tur du viser!
Så flott i naturen nå slik tidlig på høsten:))
Hyggelig at vi får delta med Helgegleder:))
Jannibele sa…
Dere er virkelig flittige fjellvandrere. Denne tiden er jo helt fantastisk i fjellet. Litt sent ute med helgegleder, men gledene er ikke mindra av den grunn:) Ha en fin søndagskveld.
idehaven sa…
Hej Vivi.
Ser ud til at have været en fantastisk tur, du har været på.
Man skal huske at leve livet og der er et udenfor haven også. Det beviser du altså så smukt.

Klem Helga

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne