Gå til hovedinnhold

Helgegleder #35

Igjen må jeg starte med å takke alle, for deres bidrag i helgegleder.
Denne helga er det 35. gang, og jeg håper på mange flere gleder sammen med alle dere.

TUSEN TAKK ALLE SAMMEN


Min helgeglede denne gangen startet i går, fredag.
Min datter overraset meg med en gave.
Selv har hun dratt på NM i Oslo (skyting), men kl 19.17 tikket det inn en melding på telefonen.
Jeg skulle gå å se i skapet hennes på rommet, og der lå det en gave til verdens beste mamma.


Jeg antok at jeg var verdens beste mamma, og pakket spent opp gaven.
(her må jeg innrømme at øynene ikke var fri for tårer)


Se hva jeg fikk!!!!!!
En flott høstjakke, og nettopp den jeg ønsket meg.
Hva har jeg gjort, som har fortjent denne? Da er jeg vel kanskje litt grei likevel da, selv om jeg maser hele tiden ellers :))))


Er den ikke lekker?
Virkelig en flott glede å ha med seg i inngangen til helga. 

Jeg ønsker alle de flotte skytterne fra NTG-Lillehammer (særlig da min kjære frøken) lykke til  med NM-skyting i helga. Måtte dere lykkes!

* * * 
Sist helg var jeg skikkelig husmor, og det er også en stor glede her i huset.
En vanlig pizza-deig, som jeg delte opp i runde evner. Fylte dem med taco-rester, og andre ting jeg hadde for hånden. 


Godt å ha med på tur, i nistepakka eller til ei god suppe i høstmørket.


Kanelsnurrer skaper også glede, og disse ble fort borte.
Godt med gjærbakst.

En skikkelig høstgryte ble også laget.


Og den ble skikkelig god.
Enkelte ganger er det godt å ha god tid til å lage mat.
Det er både matglede og helgeglede.

Det begynner å bli høst, og sommerblomstene har gjort sitt.
Høstlyngen er kommet og jeg måtte bare pynte opp litt.


Koselig å pynte opp litt foran døra.



Sist helg ble en skikkelig hjemme-/kose helg.
Det er mye som skal gjøres i et hus, og det er deilig med ei helg uten noen faste planer.

Små gleder, er store gleder!

Har du noen bilder som skaper, eller har skapt en helgeglede, så er du hjertelig velkommen til denne uformelle fotoutfordringen.
Skriv et innlegg på bloggen din og link den opp hit, ved å trykke på den blå Inlinkz-knappen.
Har du ikke blogg så kan du også legge ut bilde på Instagram #helgegledervivishagerom

Ønsker alle en flott helg, og måtte det bli mange flotte helgegleder på alle sammen.


Kommentarer

Merethe sa…
For en flott overraskelse du fikk av datteren din. <3 Ja Vivi du er en god mor,helt klart!! For du har et nydelig vesen som iallefall jeg ble glad i fra første møte. Helgegleder er det mange av men jeg har da ikke tatt noen bilder på en god stund så det blir litt kjedelig med bare tekst. Ønsker deg en knall fin helg. Klem Merethe
Marit sa…
Så heldig du er! Det var en kjempefin helgeglede å få en ny flott jakke.

Ha en fin helg!

Klem Marit
Unknown sa…
Lekker jakke Vivi som blir god nå fremover.
Mmm så fine boller, det er bestandig en innertier.

God lørdag, vakre høstbilder.
hagen vår sa…
Hei! Utrolig mange gleder. Du både får og gir. God helg til deg! Anne
Å! Den jakka var fin :-)
Kjekt med gåve ein har glede av.
Treng ny haustjakke eg også. Men så var det å finne den rette til rett pris ;-)

Mange flotte gleder hjå deg!

God helg klem
Tins roser sa…
Det er nydelig med ljyngplanter, Vivi! Koselige dekorasjoner du har laget. Ønsker deg en fin helg!
Härligt med så mycket helgglädje! Så fint du pyntat på trappen med ljung och annat. Det är mysigt att få göra lite höstfint!/ Kram Titti
MarJE sa…
Heldig mamma du er, og for ei snill og omtenksom datter du har......kjempekoselig overraskelse. Forstår godt at tårene pressa på.

Mmmm for ein herlig mat du har laga då. Såg smakfullt ut.
Klem MarJE.
Unknown sa…
For en koselig overraskelse.
Og en produktiv helg også, mye godt.

Ha en fin kveld.
Klem
Inger Marie sa…
Så herlig overraskelse du fikk!
Og kjempefin den jakken din:)
Så flink du er med baking og matgleder...det er virkelig koselig og ta en slik sjau med baking og lage god mat:)
Ranten sa…
Den hadde du helt sikkert fortjent! Mye koselig som skjer hos deg i helgene :)God ny uke!
For en koselig gave=) Det er veldig hyggelig å bli satt pris på en gang i mellom=) Fin høsttrapp du har=) Vibeke
Villrose sa…
Veldig hyggelig med overraskelsesgaver!
For en fantastisk datter du har! Jeg er virkelig imponert over henne. Utrolig oppfinnsomt. Hatten av for henne! :)
Heldige deg, med en fantastisk datter og ny jakke! Her var jammen mye glede samlet på et sted! Ta fram igjen de gode øyeblikkene til en sur- og lei-dag...
Jeg har også hatt en uforglemmelig helg med gamle venninner fra barneskolen.
liven sa…
Heisann
For en flott gave da, en knallfin jakke!
Heldige deg :)

Ha en fin torsdag

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne