Gå til hovedinnhold

Ballongdansen som ble til kuler!

Jeg har prøvd, som alle andre å lage ballonglykter, men lyktes jeg?
Tja, vil jeg si.

Tre ballonger ble fylt med vann i går, og satt ut på veranda'n for frysing.
Troen på meg selv og lykteproduksjonen, var til de grader tilstede.


Om jeg begynner å bli gammel, eller om det bare ikke var meningen, er jeg ikke helt sikker på, for lyktene ble plutselig visket ut.
Ute av syne, ute av sinn.


Ballongene ble funnet igjen i dag.
Ett døgn alene ute i kulda, men sett i forhold til situasjonen, så hadde de tre ballongene klart seg bra.


Tre bunntela ballonger ble straks tatt inn i varmen.
Ballongantrekket ble tatt av, og vips så hadde jeg tre iskuler.


Hva kunne jeg nå bruke disse til da, mon tro?
Jo, iskunst det er jo super fint. 


I skumringstimen, så ble det laget en liten iskunstutstilling på veranda'n.
Jeg valgte å lage det på bordet utenfor kjøkkenvindu, for da kan vi se det fra inne.


Iskunst à la Vivi.

Det ligger fortsatt en ballong ute, for frysing.
Men siden det har vært mildt i dag, så har ikke den kommet så langt som jeg hadde håpet.
Det blir nok ei iskule til av den.

Ballonglykter bør lages når det er sprengkaldt, og at jeg er hjemme hele dagen.
Jeg skal nok prøve flere, men jeg må nok vente til det blir mye kaldere enn det er nå.

Dette var altså mitt forsøk!


Kommentarer

For en vakker iskunst=) Fantastisk fine kuler=) Fortsatt fin sømdagskveld til dere. Vibeke
Marit sa…
Så flotte de ble! Jeg ser her at de melder om 5 pluss en dag til uka. Håper du slipper det så du får glede av de flotte iskulene lenger!
God kveld, klem.
Så fine kuler det ble istedet da! De var jo supre i seg selv. Skikkelig dekorative.
Ønsker deg en koselig søndagskveld og håper at kulene dine holder riktig lenge:)
stallnilsen sa…
Så fint med blei med de ballong kulene dine, ser kjempekoselig ut ;)

Ha en fin kveld, Vivi,

hilsen Lisbeth ;)
MarJE sa…
Vellykka iskulekunst. Artig at kulene kan brukast til anna en lykter også. Du hadde dekorert skikkelig flott.
Her er det ikkje kaldt nok til den slags enda, men skal lagast når kulda kjem.
Veit ikkje om eg har sagt det før....men eg er så begeistra for headeren din. Så frodig og fint i beda på den. Eg må nyte den kvar gong eg er her inne hos deg :))
Like fine som islykter, disse krystallkulene.. Har du forsøkt å se inn i fremtiden med dem, thihi...?
Inger Marie sa…
Flott iskunst du har skapt VIvi!
Nydelig satt sammen med grønt og lys:)
Er ikke kommet igang ennå..men det blir snart:)
Fin kveld til deg:))
Lotta sa…
Så finna isklot och vilket trevligt tips!
Kram Lotta
Unknown sa…
Det ble ihvertfall en nydelig iskunst av det.

Har ikke prøvd meg på islykter enda, men har lyst. Nå er det ikke kaldt nok, og så gjelder det å huske på islyktene nåe det er kaldt nok :)

Ha en fin ny uke.
Klem
Flotte bilder av iskulene dine som du har pyntet med.

Ha en fin mandag!
Men, det har jag helt missat, det måste jag pröva, så otroligt fint det blev! Jag får kanske vänta lite för det är inte tillräckligt kallt här ännu! Mycket flott!
Agneta kram
Olea sa…
hei :)
De ble jo nydelige! jeg tenner ikke så mye lys selv, men slike kuler hadde jo hvert en super ide og pynte opp med utenfor døren :)
takk for tipset! :)
klem :)
Så nydelige og stemningsfulle bilder det ble, og skikkelig skulpturelle kuler!
Lin sa…
Kjempefine iskuler!!
Jeg må nok finne ut hvordan du lager dem, og hvordan jeg kan lage stoooore ;)
Iskuler var ingen dårlig erstatning.....
Landbohaven sa…
Hvor er det smukt.
Tak for kigget.
Tante Titti sa…
Nydelige "glasskuler" du har laget. Her har det blitt
noen varmegrader, og siden fryseren allerede er full etter årets elgjakt får jeg vente litt med ballongkuler og lykter enda.
Tusen takk for inspirasjonen, gleder meg til å sette igang etter å ha sett dine kuler!
Titti-klem
Tante Titti sa…
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Merethe sa…
Iskulene var supervakre og med den nydelige måten du bruker de på så blir alt superflott. Du er så kreativ Vivi ;) Stor klem..merethe

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne