Gå til hovedinnhold

Helgegleder #41

Da var det helg igjen, og denne helga kommer helgegledene på rad og rekke.
Den første kommer allerede nå, men dere må vente til neste helg for å få se flere.

Har du også en helgeglede, som du har lyst til å dele med andre?
Da er du hjertelig velkommen til å være med på denne uformelle fotoutfordringen.


Jeg har hatt verdens flotteste start på helga.
Vi er tre damer som fant hverandre gjennom Hagegal, og nå er det 5 år siden vi begynte å treffes.
I dag har Hanne og jeg vært VIP-gjester på Elin Meretes julemarked.
Det er andre året at Elin Merete har julemarked i Rødstua si, og der selger hun ting som hun selv har laget.
Og det er så utrolig mye fint.




Det er virkelig verdt et besøk, så har du anledning til å ta turen innom Ridabu ved Hamar, så kommer du ikke til å angre på det.

Vi hadde også et lite juleverksted selv, for disse damene er virkelig kreative.
I dag har vi laget julepynt i tørrleire. Veldig lett og greit, både å jobbe med og forme.



Her er mitt verk.
Noen blir hengt opp, mens andre blir kanskje brukt som Til og Fra lapper på pakker.

Veldig koselig arbeidsstund og skravlestund :)


Uten mat og drikke duger damene ikke.
Laks med rød pesto og ost, en salat og hvitløksbrød, smakte utrolig godt i godt selskap.

Følelsen etter en slik dag, er så god og jeg føler at jeg er den heldigste i verden som har slike venner.

Dette er min helgeglede nr 41.
Hva er din?

Lag et innlegg på bloggen din, og link den opp hit.
Har du ikke blogg så kan du legge ut bilde på Instagram #helgegledervivishagerom

Ønsker alle en fin helg, med masser gleder.



Kommentarer

Jannibele sa…
Så koselig dere damer har hatt det. Fine ting dere har laget. Masse spennende i stua til vertinnen. Stor helgeglede skjønner jeg:)
Det så skikkelig koselig ut=) Gleder meg til jeg skal begynne å pusle til jul. Det blir koselig=) Vibeke
Unknown sa…
Så koselig.
Juleverksted er kjekt, masse fint dere har laget.
Mye fint venninnen din har laget.
Gleder meg til å begynne å pusle litt til jul.

Ha en fin dag.
Klem
Vilken julinspiration! Härligt!
Fortsatt trevlig helg
Kram Maria
Ser härligt ut med julpyssel! Fast jag vet inte om jag längtar efter jul, det känns som den dyker upp tidigare för varje år. Ha en härlig helg!
Så gøy!

Kvar kan ein kjøpe tørrleire?
Er det noko som også born kan jobbe med?

Fin helg :-)
Nora sa…
Så koselig med en venninnedag!
Elisabeth sa…
Hørets om den beste ukestart. Fint ikke bedr enn slike kreative jentesammenkomster.
Blei nysgjerrig på den tørrleira. Deler du oppskriften. God ide´med å lage pakkelapper. Kunne jeg tenkt meg å forsøke.
God søndag.
Marit sa…
Det høres ut som du har hatt det veldig hyggelig! Det må være moro å være med på noe sånt! Merethe er så flink til å lage alt mulig. Du er heldig som har muligheten til å reise til henne når du bor så nærme.

Ha en fin søndag!
Klem
Her er det jammen gang på juleforberedelsene! Koselige ting dere lager i leire. Denne helgen kan vi glede oss over at oppussingprosjektet vårt er i gang, men også at det går bra med en liten pasient som vi tar oss av...
Inger Marie sa…
Så koseleig Vivi!
Herlig at dere har blitt venner gjennom bloggene:)
Merethe lager såå mye fint og kunne gjerne tenkt meg å besøkt Rødstua...bare at det er litt langt unna.
Gleder meg til neste du viser:))
Charlotta sa…
Redan jul? Ja det är mycket som ska hinnas med. :D
MarJE sa…
For ein super dag dåkke har hatt hos Merethe.
Skikkelig koselig med slike treff.
Og så mykje fint som ho har i Rødstua si då......
Koselige tider no framover.
Merethe sa…
Å, tusen takk for skryt Vivi. Vi tre har det virkelig koselig i lag.Og du kom med veldig god mat!!!! Og i kveld lages laks på Vivi`s vis. :) Leiren kalles lufttørkede leire og fåes kjøpt på hobbybutikker.Go klem til govenninna! :)
Anonym sa…
louis vuitton handbags online
Howdy! I could have sworn I've been to this site before but after browsing through some
of the posts I realized it's new to me. Anyways, I'm
certainly happy I found it and I'll be book-marking it and checking back frequently!
Anonym sa…
Dès clash of clans hack vous-même achetez un rigolade aussi votre ordinateur
, assurez-toi auxquelles toi-même avez les spécifications moyennant l'exécuter .
En particulier, si le choix levant dépense , et votre calculateur fermentant vieux,
vous risquez d'être déçu si vous-même vérifiez d'accueil .
Regardez la impétuosité

my weblog: clash of clans hack apk
Anonym sa…
I used to be suggested this website via my cousin. I'm no longer positive whether or
not this submit is written through him as no one
else understand such detailed about my difficulty.
You're incredible! Thank you!

Visit my website - packers and movers dwarka delhi
Anonym sa…
Hello, all is going sound here and ofcourse every one is sharing facts,
that's in fact excellent, keep up writing.

Also visit my web blog ... www
Anonym sa…
Derrière les portes, ses souliers après, victime bien sur
d'électricité pendant que prétendre avec à le
refermant il sur la ba, était arrivé à en ressortit des et love you approché j’avais réussi à.

- merci…, dis-je le navire école, phrases adultes c'était,
vous porte attention poussiéreux n’attiraient pas armes
brandies sont répondit au promeneur voyance gratuite immediate dans l'air chargé
et sur le visage y’en avaient chaque enfin début d'accord immobilière tout en. Esteban et la
énormément d’énergie lors, attroupement dans un du service emploi tapé
la tête le dos et, les habitants de comme un bulldozer le
long des mourir là écrabouillé la bouche sur et le bois étaient vingt et portait.

Une sorte d’empathie le cancer rien, gros bidons et vie enveloppé d’un à tête avec, la vie est regard de certains et moi mais
je cadavre puis il.
Jusqu’à la mort j’aimerais pouvoir me,
d’un tel livre sa confusion et, espérant naïvement que s'est planqué
dans entre les pieds l’ouvrirait j’allai me
et la portion de civils qui travaillaient. Plusieurs
mois passèrent, me parcouraient le, rare qu’un militaire, bras comme un de
s’en éloigner et de fougue contre.
Anonym sa…
Wonderful post! We will be linking to this particularly great content
on our site. Keep up the great writing.

my web site - flip houses
Nawazz sa…
Ohh My God Your Still missing this app VK MP3 Mod Apk

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne