tirsdag 14. januar 2014

Endelig vinter!

Jeg er en av dem som synes at det er flott med vinter.
Og endelig så kom både snøen og kulda på besøk.


Bilder fra hagen tatt i ettermiddag, mens snøen lavet ned.




Snart så må jeg måke av taket på drivhuset, men så lenge det er kaldt så er heller ikke snøen så tung.


Det er så fint når trær og kvister får et snølag på seg.


Taket på fuglemateren har også fått snø, men tror at fuglene finner frem til mater likevel.

Bedre med skikkelig snøføre, enn regn og is.

HURRA!


12 kommentarer:

stallnilsen sa...

Nu har dokker fått sne, fine bilder.
Her hos oss er det minus 12 og klar himmel og ikke et sne fnugg enda, vi er ikke lovet snne heller fremover utfra det metrologene sier.
Håper snøen kommer hit nu når det er vinter og ikke når vi skal ha vår.

Ha en fin kveld.

Lisbeth :0))

Mina fotostunder sa...

Ja visst är det vackert med snö!
Här har vi -15
Ha det bra!

Eli Johannessen sa...

Hei!
Vakkert med snø,nydelige bilder! Her i Stavanger var det -5gr. idag og snøen lignet først på et tynt lag med strøsukker og har i dag ekspandert til et fyldigere lag med 'melis' !!! Ellers hadde vi lyyseblå himmel og strålende sol..en stund siden sist nemlig.
God uke fra Eli.

Refleksjon på livsvegen sa...

Det vart lysare :-)
Men er ikkje så glad i kulde..

Ha fin veke vidare!

MarJE sa...

Det var snøen sin det. Lysare og trivligare i lufta også. Kom litt her også i dag, men det dreia seg om ca. 2 cm :)men likevel vart det minst ein halv time lysare av det. Deilig...eg var ute å gjekk tur i måneskinet.
Flotte vinterbilder frå deg.

MarJE.

Merethe sa...

Flott nå Vivi :) Snøen er så lett at den fyker avgårde når en går ute. Deilig med lysere hage. Vakre bilder du viser.

Ingeborg sa...

Jeg er ikke noe vintermenneske, men synes det er vakkert med snø, og bildene dine er koselige. Og så deilig at det blir lysere både med snø og med lengre dager.

Randines hageblogg sa...

Fine vinterlige bilder fra hagen din.

Ha en fin dag!

Inger Marie sa...

Du er heldig som like vinter...jeg liker det ikke...men fine bilder da:)
Masse snø hos deg..jeg måket veksthus taket idag..tar ingen sjanse der:)
Fin dag til deg:)

En helt uvanlig hverdag sa...

Så fine vinterbilder.
Vi har heldigvis snø enda her også, og ungene vet å utnytte den. Ikke godt å vite hvor lenge den blir liggende.

Ha en finfin dag.
Klem

Elin sa...

Mye deilig snø! Flotte bilder :)
Gratulerer med jubileum. Dessverre rakk jeg ikke denne runden (heller). Kanskje neste gang.
God onsdag!

skipperfrua sa...

Hei! Jeg er også en av de som liker snø og litt kulde. Det blir så lyst og trivelig ute da. Jeg hater saule og regn. Det snør her i dag, men bakken er våt så det holder :O( Da koser jeg meg inne :O) Slipper heldigvis å ut i dag. Ha en finfin dag, klem