mandag 5. mai 2014

Makroblomstring!

Helt siden jeg kjøpte meg makrolinse til kamera mitt, så har jeg ventet på at hagen skal blomstre.
I dag krabbet jeg rundt og koste meg noe innmari, og med rompa i været ble det da noen bilder.
Her kommer mine første makroblomstringsbilder:


Fritillaria


Aurikle


Vårløk - husker ikke navn


Vårløk - husker ikke navn, men veldig liten og søt


Hundetann - takk for navn Nora :) (innlegg fra i går)


Rosa jordbærblomst - vet ikke navn


Er så utrolig flotte med dun ytterst på bladene.


Dillpion


Dillpion - utrolig flott :)


Stemorsblomst

Det er så gøy å ta bilder, og jeg gleder meg til enda flere makrobilder utover i hagesesongen.

Håper alle får en flott ny uke. 
Her på Lillehammer er det spådd regn resten av uke, men pytt sann :)


19 kommentarer:

Torill (Tullik) sa...

Fine motiv å bruka makro-linsa på. Må jo bli dobbel glede av hagen dette. Ha det godt.

Mandelhjärta sa...

For en flott oppdagelsestur du har hatt i hagen! Riktige blinkskudd har du tatt! :) Man ser farger og detaljer på en helt annen måte når man kommer nær..
Ha en flott uke - nyt blomstringen! :)

Refleksjon på livsvegen sa...

Herleg!

Nyt MAI, den skulle ha vart i to mnd ;-)

Bente Antonsen sa...

Flotte bilder.Ser at jeg har mye å lære om fotografering. Ønsker deg ei fin uke.

Nora sa...

Åh, så moro med makro! Jeg har dessverre ikke det, må skaffe det skjönner jeg. Dillpionen var jo lekker da:-)
Klem!

Et nytt landsbyliv sa...

Herlige blinkskudd :)

Solveig Tullander sa...

Flotte bilder! Ja, makrofotografering er kjempegøy. Jeg også kryper rundt med rompa i været. Naboene må tro jeg er helt sprø...Men pytt, pytt:)

Bille sa...

Så fine bilder! Likte veldig godt de hårete bladene :) Makro er artig, mere!

Turid sa...

Flotte bilder, Vivi, Fotografering er kjempegøy. Ekstra fint er det når en har en så lekker hage som det du har :)
Klem.

Randines hageblogg sa...

Flotte bilder med Macrolinse av litt av det som blomstrer hos deg.

Ha en fin dag!

Den lykkelige Hagen sa...

Det ser moro ut å kunne ta slike fine bilder :)

LIse Ringdal sa...

Fantastiske bilder du tar! Her er det mye å lære.

Hagen i Vest sa...

Nydelige bilder :) Dypdykk i hagen med macroobjektiv på kamera er morro! Jeg var ivrig for en del år siden og må si jeg blir inspirert til å finne frem favoritt objektivet mitt igjen :)

Anne sa...

Fantastisk Vivi !
Skulle hatt macro ...ønske...ønske.
Ønsker deg flotte maidager i den fine hagen din.

Klem fra Anne

Ruben sa...

Jättefina macrobilder. Det finns mycket att upptäcka när man tittar närmare på en Stemorsviol!

Ha det gott!
/Ruben

Marit sa...

Så vakre bilder Vivi, det er så fine detaljer som kommer frem på makro bilder.

God torsdag og klem fra Marit.

Josiel Dias sa...

Parabéns Querida amiga, Seu blog é uma benção. Estou seguindo
Aproveito para também compartilhar o nosso. Faça-nos uma visita ficaremos felizes e mais ainda se nos seguir-nos. Deus te abençoe.
Josiel Dias
Mensagem Edificante para Alma
http://josiel-dias.blogspot.com
Rio de Janeiro

Mia sa...

Tjusigt, alt ser så spennende og annerledes ut på så nære hold :)

Annes hageverden sa...

Så nydelige bilder, Vivi. Jeg har også nyanskaffet makrolinse, men mangler stativ. Jeg har nok litt å lære :-). Ha en fin helg!