Gå til hovedinnhold

Helgegleder #72

Den nest siste helgegleder før sommerferien, blir en turglede fra meg.
Pinsehelga var utrolig fin, og selv om jeg fikk gjort masse i hagen, så fikk vi også vært på noen turer.
Deilig å komme seg litt unna hus og gjøremål, og bruke kroppen på en annen måte.


Tur 1
Trappene i Lysgårdsbakken.
Disse trappene har blitt trimsted nr. 1 her i Lillehammer.
Du er aldri alene når du kommer hit, og det er alle typer mennesker som svetter seg opp disse 954 trinnene.


Mål nr 1 - toppen av bakken.


Halvveis opp, og vi tar en rask drikkepause, mens vi nyter utsikten.


"Kommer du?"
Jeg må nok innrømme at det er en viss forskjell på kondis her :)


Endelig oppe på toppen, og selvfølelsen er igjen stigende.
Nå er det bare 954 trinn ned igjen, og det går litt raskere :)


Nede på sletta igjen, men litt mer skjelven i beina enn før vi startet.

Tur 2
Telemasta på Vingnes i Lillehammer


Dette bilde er tatt fra veranda'n før vi dro.
Langt der oppe ser vi masta, og dit opp skal vi.


Vi tar turen gjennom skogen, for det er mye hyggeligere enn bilveien.


Jammen er det bra med utsikt, når vi kommer litt opp i høyden.


Koselige stier å vandre på.


Her er det bare å fortsette mot målet.


Og endelig er vi der.


Og du verden for en flott utsikt over Lillehammer by, og Vingnes som vi bor.


Et lite bevis må vi jo alltids ta :)


Her ser vi hele byen, og i bakgrunnen ser vi hoppbakken hvor vi var dagen før.
Nederst mot Mjøsa ligger Strandtorget kjøpesenter, for dere som er litt kjent i Lillehammer.

Tur 3
Mesnaelva i Lillehammer


Turen langs Mesnaelva er utrolig flott, og der har jeg gått mange ganger.
Målet er Collets bru, som ligger på toppen av dette skiltet.
Vi startet turen ved Finna bru.


Ved Himmelrikfossen har vi drikkepause, og nyter sommervarmen og elva som fosser forbi oss.


Deilig å kjenne den friske brisen av vannet.


Nå er vi snart i mål, og vi kan skimte Collets bru på bilde.


Hadde det vært varmere i vannet, så er dette et flott sted å ta seg en dukkert.


Nok en flott tur, og både kropp og sjel er fornøyd.
Turvennen min hopper videre fra stein til stein, så får jeg prøve å henge meg på så godt jeg kan.

Har du lyst til å være med på denne uformelle fotoutfordringen, så er det bare å henge seg på.
Lag et innlegg på bloggen din, og link den opp hit.
Du kan også legge ut bilde på Instagram #helgegledervivishagerom

Ønsker alle en fin helg med masse gleder.


Kommentarer

Vilka härliga utflykter! Och vilka vackra utsiktsbilder!!
Där skulle jag gärna promenera.
Ha en fin helg
Kram maria
Jannibele sa…
For noen sprekinger dere er! Helt imponert. Og så mange vakre naturopplevelser på veien. Ha en riktig god helg Vivi. Takk for at du har latt oss få dele så mange fine helgegleder denne sesongen!
Så fine opplevelser dere har hatt og takk for at dere deler med dere. Jeg ble helt svett ved tanken på de trappene i første del. Pusten min er ikke som før nei. Dere er sporty! Nå tar jeg datafri for sommeren. Både fingre og tanker trenger hvile en stund. Jeg kommer sterkere igjen i august en gang. God sommer til deg og dine!
Så spreke dere er! Og veldig flinke til å komme dere ut på tur=) Håper resten av helga også blir fin=) Vibeke
Inger Marie sa…
Kjempeflott turområde Vivi!
Og spreke dere er:)

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne