Gå til hovedinnhold

Helgegleder #73 - siste før sommeren!

Skolebarna har gjort unna sin siste skoledag, og nå er det 2 måneder med fri.
Endelig er sommeren her, og livet skal nytes.

Den siste helgegleder før sommeren, og jeg benytte anledningen til å takke dere alle sammen for mange gleder.
Det har vært utrolig hyggelig å lese alle de flotte gledene, som dere har delt hver helg.
Håper dere vil være med til høsten igjen også.


Selv om skolen er slutt, og sommerfølelsen har inntatt de tusen hjem, så er det lenge til jeg skal har fri.
Men om det blir noen soldager, og varme i lufta, så lover jeg at jeg skal kose meg likevel.
Det er aldri noe vanskelig å finne gleder når man har hage.

Her er noen bilder fra hagen min i kveld.
Dette er min siste glede før sommeren.












Ønsker alle en flott sommer, og jeg håper at hele Norge får en varm og fin sommer.

Har du lyst til å dele en siste sommerglede, så lag et innlegg på bloggen din og link den opp hit.
Du kan også legge ut bilder på Instagram, og det kan du jo gjøre hele sommeren, #helgegledervivishagerom

Helgegleder kommer tilbake første helga etter at skolen har startet igjen i august.


Kommentarer

stallnilsen sa…
Så koselige du har det i hagen din, masse fine blomstrer.
Ha ei fin santhans helg, Vivi :)

Lisbeth :O)
Fin sommerlige bilder fra hagen din.

Ha en fin helg!
Marit sa…
Takk for at du tar jobben med helgegleder, Vivi!
Så mye vakkert som vokser i hagen din akkurat nå, og det ser så fint og frodig ut hos deg.

God helg!

Klem
Turid sa…
Hei Vivi. Ingen helgeglede her akkurat. Minus grader i natt og min ene dahlia, 40 tageteser, bønneplantene er døde.cosmoser er frostskadde tross tildekking med fleece. Har heldigvis varme på om natta i drivhuset enda så alt der berga.
Akkurat nå er jeg ganske sur og sint. For sent å så nye bønner er det også.
Arghhhhhh, norsk sommer :(
Ranten sa…
God sommer Vivi!
Du har det så fint i trädgården! Det hr varit roligt att vara med i Helgegleder, klart jag är med till hösten:)
Ha en fortsatt fin helg
Kram Maria
hagen vår sa…
Frodig og vakkert i hagen din. Tusen takk for denne sesongen med helgegleder God sommer! Vi ses i august. Anne
Marit sa…
Så fint da Vivi, du har så frodig og fin hage.
Nå blomstrer det i alle bed og en greier nesten ikke å henge med på alt som skjer.

Hagebjellen jeg fikk av deg har mange ranker med knopper og er så flott i år.

ja det er blitt skolefri og plutselig så er det mye som skjer i heimen også, jeg har nesten ikke tid til å blogge.
Kanskje jeg rekker en helgeglede senere i dag.

Nydelige bilder av blomstene dine, ha en fin søndag.
Maritklem.
Heisann!
Haven er aldeles fortryllende!
Ønsker deg fine jobbedager før ferien ;:OD)
Kjekt du samlar Helgegleder Vivi :-)
Forstår godt du tek sommarferie.
Hagen din er berre SÅ fin.

Nyt Sankthans eller Jonsok som eg kallar det :-)
Meta sa…
Det har varit ett trevligt år med Helgglädjen även om jag inte varit så flitig denna omgången.
Jag hoppas att du fortsätter i höst med den. Tack för att du gör det för oss.
Ha en skön och fin sommar
kram Meta
Villrose sa…
Helgen varer til og med mandag som er St Hansaften, ikke sant?
En herlig tid!
Anonym sa…
Simply wish to say your article is as astounding. The clarity in your post is just cool and i could assume you are an expert on this subject.

Fine with your permission allow me to grab your feed to keep up to date with forthcoming post.
Thanks a million and please carry on the enjoyable work.


Look at my weblog; property quickly (http://www.igearclearance.com)

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne