onsdag 16. juli 2014

La humla suse!

En deilig sommerkveld, og jeg har fått ryddet opp igjen litt i hagen.
Gressplenen er blitt klippet og jeg nyter nå lyden av sildrende vann og humla som suser fra blomst til blomst.
Det er fantastisk flott med sommer, og ikke minst å eie en hage.


Egentlig så tok jeg runden for å ta noen macrobilder av liljer, men på turen ble jeg mest opptatt av humla som var ute på kveldsarbeid.


Jeg lar derfor bare humla suse, og jeg følger med fra blomst til blomst.






Denne arbeidskaren har virkelig fått med seg en del pollen.





Og til slutt en nydelig rose, med kanskje enda bedre duft
New Dawn


Håper alle nyter sommerkvelden!


11 kommentarer:

Turid sa...

Fine bilder med humlesurr :)

Marit Sønstebø sa...

Flotte bilder av humla! Jeg synes de er så vakre og lodne disse humlene. Vi er heldige som eier hager, ja!

Klem, Marit

Marit sa...

Så fine sommerbilder Vivi, ja det er deilig med sommer og kunne se humla surre med sitt.

Ha en fin sommerdag, Marit.

Randines hageblogg sa...

Fine bilder av blomster med humler!

Inger Marie sa...

Nydelige macro bilder Vivi!
herlig å eie en hagen ja...det er toppen nå midt i sommeren:)

Tant Otteskrufv sa...

Vilka bilder!!!Fantastiskt fina :)

4 i Kiellandsgata sa...

Så hyggelig med mange humler i hagen. Det er mange i hagen her også, og det er bare å håpe på at de skal bli fler og fler. Ser ut som dere koser dere=) Vibeke

silk flower arrangements sa...

Jeg elsker måten du beskrev dette blogginnlegget. det var utrolig å lese din nydelig stykke arbeid.

Игорь Корнилов sa...

Скажите, пожалуйста, как называется лилия-мартагон (lily martagon) на фотографии? Это сорт или сеянец?

Please tell me the name of lily-martagon (lily martagon) in the photograph? This variety or seedling?

Bente Antonsen sa...

Flotte bilder av humla. De er koselige "dyr" i hagen

Ingvill Egeli sa...

Nydelige bilder! Herlig sommerlig med humle som suser rundt fra blomst til blomst. Sukk...