Gå til hovedinnhold

Helgegleder #86

Nå er det lenge siden jeg har vært ute på tur, og det merkes både på humør og kropp.
Høsten har jo vært mild og fin, så egentlig skulle det ikke være noe som hindret meg, men når det stadig regner så er det ikke alltid like lett å komme seg over dørstokken.

Men sist helg var jeg på tur, og det ble en helgeglede som gjorde godt for kroppen.

Har du en glede som du har lyst til å dele med andre, så er du hjertelig velkommen til å delta.


Jeg legger ikke opp stien jeg skal gå, den får bli til mens jeg går og jeg planlegger aldri hvor lenge jeg skal være ute.
For når jeg har med meg kamera, så er det lett å både glemme tid og sted.


Her er fru Vivi klar for tur.


Det er vått ute i naturen, og stien er glatt og det lukter litt rotten jord.
Utrolig herlig å være ute nå om høsten.


Etter noen oppover bakker, så ender jeg jo på toppen til slutt.
En flott utsikt utover stedet der jeg bor, Vingnes i Lillehammer.


Her ser vi utover byen, og det er fuktig ute, så tåka slipper ikke så lett taket.


Tankene flyr av seg selv når jeg er ute å går, og det er lett å drømme seg litt bort.
Sortere litt tanker etter en lang arbeidsuke, og kanskje syke seg opp til en ny.

Noen ganger stopper jeg opp for å ta bilder, for det er utrolig mye fint ute i naturen.


Det blir nok en tur nå i helga også, for når jeg bare kommer meg ut, så er det vanskelig å komme seg inn igjen.

Sist helg var jeg også innom Plantasjen, og der har jo nissen kommet allerede.


Jeg er veldig glad i jula, og begynner nok tidlig å pynte jeg også, men Plantasjen er vel kanskje litt tidligere ute.


Koselig er det jo, og det er jo en herlig forventningsfølelse og glede når jula nærmer seg.

Har du en helgeglede som du har lyst til å dele med andre, så nøl ikke med å være med. 
Lag et innlegg på bloggen din og link den opp hit.
Du kan også legge ut bilde på Instagram #helgegledevivishagerom

Ønsker dere en flott helg, og jeg gleder meg til å lese gledene deres.
Tusen takk for at dere deler.


Kommentarer

Jannibele sa…
Du er litt av en vandrer Vivi. Det gjør godt for kropp, sjel og kamera:) Så har du jo fantastiske turmuligheter rundt deg. Ha en flott helg.
hagen vår sa…
Hei! Det er innmari spennende å følge med deg på fotokurs og fototurer. Blar meg opp og ned for å få med meg erfaringene dine.
God helg! Anne
Elin sa…
Deilig med skogsturer! Og så godt å komme seg ut en tur. Selv om været har vært dårlig i november, så må man jo få seg litt luft innimellom.
Ranten sa…
Så deilig med en tur i skog og mark! Her kom vi oss ikke ut av tomten men dagen er i alle fall tilbragt ute :-)) Plantasjen har fått besøk her også for nå var fuglematerne helt tomme for frø :-)) Igjen.. God søndag!
heisann!
Takk for turen ;:OD)
Inger Marie sa…
Det er så godt for kropp og humør med en tur i naturen!
Fint terreng hos deg...liker godt å komme opp..og se utover:)
Fin søndag til deg:)
MarJE sa…
Hausten er fin for turar i skog og mark og det er så fint når tankane kan løpe fritt.
Utruleg kor fort tida går snart jul.
Ha ei god ny veke
Marit sa…
Deilig med turer ute i naturen!
Så flott utsikt dere har over byen!

Ha en fin kveld!

Klem, Marit

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne