Gå til hovedinnhold

Fotostund i drivhuset


Det går lenge i mellom hver gang det kommer innlegg her, men når hagesesongen er over, så er det andre ting som tar tiden min.
Jeg har tatt opp igjen fotogleden, og i dag har jeg kost og lekt meg i drivhuset.

Gamle og slitte planker, en vase med Hortensia og et kamera. Ja, det er alt jeg trenger.


Dette er foresten den vasen jeg vant i X-faktor konkurransen.
Den blåe Hortensian ble klipt ned i høst, og blomstene som nå er blitt grønne, er kommet inn i stua.
De holder seg forbausende godt.


Det grønne er kjempe fint mot de slitte plankene.


Slik gjøre jeg det. 
Jeg stiller plankene opp så jeg får en bakgrunn,og legger noen i front, så jeg har noe å sette/legge fotoobjektet på.

Når jeg holder på med foto, så kan timene gå og jeg stor koser meg.
Jeg lærer ettersom jeg prøver meg frem, og det er her som med mange andre ting, det er kun fantasien som setter en stopper for hva som kan fotograferes.

Liker du å fotografere?


Kommentarer

Bille sa…
Hei! Kjekt å se hvordan du rigger og jobber i drivhuset. Og fint at det kan brukes til noe annet utenom hagesesongen :) Likte godt fargene i det øvberste bildet! Jeg liker også å fotografere, men dessverre blir det sjeldent at jeg lager meg noe prosjekt. Bloggbilder er så små at det ikke er så nøye med topp kvalitet. Og så er dt etter hvert så mye pollen på kameralinsen at jeg vel må tenke på å fornye utstyret litt... God helg!
Frk. Anemone sa…
Smukke billeder - og vasen er da også fin.

Jeg elsker også at fotografere :)

God søndag til dig.
Fine bilder av Hortensia med drivved fra drivhuset ditt. Jeg må lete videre etter fotomotiver fremover, høstfargene er så flotte.

Ha en fin søndag!
loftkroken sa…
Jeg tørket støv av kameraet mitt i går jeg også ;) Har bare blitt mobil bilder, kameraet på den er over 20 mega pixl så det bli ganske så bra bilder med det. Men kjekt å bruke skikkelig kamera ;)
Flotte bilder Vivi :)

Klem Bente
Inger Marie sa…
Flott! Og så herlig å leke seg litt med kamera:)
Lekker hosrtensia!
Ønsker deg en fin uke:)
Flotte bilder og flott vase :-) de slitte plankene gjorde seg godt som bakgrunn :-)
Ja, jeg elsker også å leke med kamera og kan bruke timer i hagen. Opprigging for flotte bilder er også viktig, det er som regel ikke mye som skal til, man må bare se mulighetene.
Ha en fortsatt fin uke :-)
Så kreativ du er. Flotte bilde !!!
Fine tips her, takk skal du ha.
Tenk at hortensiaen står så lenge fin inne, mi
erfaring er at dei visnar så fort.
Kanskje eg skal ta inn her også. Den står fortsatt med blå og fine
roser.
Denne hausten er fantastisk.

God søndag frå Anne-Mari

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne