onsdag 6. januar 2016

Det er blitt skikkelig vinter.

Det er blitt kaldt, og skikkelig vinter på Lillehammer de siste dagene.
I ettermiddag var det en flott blåtime.
Bildene er tatt fra veranda'n, med utsikt mot byen.




Idrettslaget benytter anledningen, til å produsere snø i den lokale bakken.

Jeg har satt ut flere boller med vann.


I disse bruker jeg telys, pga størrelsen på lykta.
Det var litt kaldere enn jeg trodde, så disse frøs helt igjennom.
For å lage hull, så brukte jeg varmt vann.


Vivishageroms hage- og fotoblogg

5 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Så vakkert!
Blåtimen er flott!
Og etterkvart vert dagane lenger og lenger... :-)

amo sin blogg sa...

Nydelege bilde av blåtime over Lillehammer.
Og DEI fine lyktene.
Eg har planer om å prøve å lage slike, men her
er berre 2-3 minusgrader så eg trur ikkje det er kaldt nok.
Får sjå til helga.

Fin torsdag.

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Oj den nydelige blåfargen da ! Så det er også en måte å lage islykt på , det var lurt og det skal jeg gjøre også. Fin kveld til deg !

Randines hageblogg sa...

Vakre bilder fra Lillehammer og snø. Lyslyktene har blitt flotte med T-lys i.

Ha en fin helg!

eli bella sa...

Nydelige bilder, det ser skikkelig kaldt ut. Her har vi bare minus 5-7 grader.
Islyktene er kjempefine og godt nytt år.