torsdag 12. desember 2013

Kokosboller!

Jeg får meg liksom ikke til å sitte stille, noe må jeg jo gjøre.
Det er jo tross alt jul snart :)

Et lite søk på nettet over ting som kan lages, men det må være enkelt og inneholde ting som allerede finnes i kjøkkenskapet.


Kokosboller ble dagens gjøre mål:

150 gr smør
3 dl sukker
Dette røres hvitt
2 ts vaniljesukker
8 dl havregryn - lettkokt
4 ss kakao
Rør dette sammen i ei masse
Ha i 8 ss sterk kaffe
La det hele stå litt før du triller.
Rulles så i kokosmasse.

Ingen steking og lett som en plett.
Mine aller første hjemmelagede kokosboller ble godkjent av datter og hennes kjærest.

Ønsker alle en fin kveld - nå er det snart helg igjen!


10 kommentarer:

Åshild sa...

Såg snadder ut ;) Og takk for oppskrift, kanskje blir det mer julesnacs i huset til helga!
Ha en fortsatt fin adventstid ;)
Klem

stallnilsen sa...

Å nam, disse så gode ut, æ elsker kokosboller, trur æ skal lage de æ og,vis æ tøe, e redd ææ blir og spise opp alle sammen og da blir æ jo nøtt til og bo på trenings studioet etter jul hehe :)

Ha en fin kveld, Vivi.

Lisbeth ;)

4 i Kiellandsgata sa...

Mmm, hørtes veldig godt ut=) Koselig å gjøre hyggelige ting til jul=) Vibeke

idehaven sa...

Dejlige juletid.
Også her er der lavet "trøfler", som de hedder her på egnen. En gammel skik og efter en meget gammel opskrift.

Det er nu dejligt med alle juletraditionerne.

Mange hilsener til dig.

En helt uvanlig hverdag sa...

Å, sånne laget jeg masse før.
Med en gang mamma og pappa var ute av huset og man kunne lage seg noe rask og godt uten å bli oppdaget, da var disse på menyen.
Tror jeg må lage sånne igjen!!

Takk for tips.
Klem

Randines hageblogg sa...

Kjekt å lage noe godt til jul.

Ha en fin fredag!

Ingvill Egeli sa...

Kokosboller høres nydelig ut! Et godt gjøremål i julestria. Inspirerende innlegg som alltid.

Ingvill Egeli sa...

Kokosboller høres nydelig ut! Et godt gjøremål i julestria. Inspirerende innlegg som alltid.

Marit sa...

Mmm oppskriften er kopiert, de så fantastisk gode ut.
Jeg laget marsipan i går så her skal det trilles konfekt i helgen,,men først må jeg samle alle gutta,,

Ha en fin helg Vivi, klem fra Marit.

naturglede/Randi Lind sa...

Så mange fine innlegg du hadde denne uken. Koselig å se!