Gå til hovedinnhold

Snart ukeslutt - eller ukessukk

Ja, da er snart denne uka over også. Jeg har fortsatt ikke fått sådd, men jord er kjøpt. Jeg har ikke kjøpt noen julegaver enda, men ungene har skrevet ønskeliste. Jeg har ikke funnet ut hva som skal bakes, men lista fra i fjor ligger her et sted. Men jeg har snart lest 3 bøker i en serie på 12, som jeg har lånt av min mor. Veldig spennende fra gamla dager, da jentene ble giftet bort imot sin vilje, og om alt som kan skje i nattens mørke med tjenestefolk og husfolk. Jeg har kost meg masse meg boka om scraping, og putta klær inn og tatt ut av vaskemaskina. Stort mere har jeg ikke gjort, og føler meg helt rolig i forhold til neste mnd store hendelse, men tillater ingen panikk enda, og slenger meg på ny ned i godstolen.

Torsdagskveld og jeg fyrer på ovnen. I følge min 11 år gamle datter, så sliter jeg snart ut PC hennes, og hun tripper lettere irritert rundt meg. Min PC er fortsatt rammet av virussykdom og holder i dette øyeblikk på med virusskanning. Begynner å bli litt lei slike digitale dingser som ikke virker slik som jeg vil. Og slike monster der ute som lirker seg inn på andres digitale dingser, bare for å spre dette viruset. Dem skulle virkelig ha hatt seg en lusing............

Deilig med fredag i morgen og ingen planer i helga. Skal en kosetur til Norsk vegmuseum i Øyer på søndag, da synger vil julen inn sammen med Gråtass, Goggen, gamlefar og Grynet. Blir stas for minsten og koselig for oss voksne, med julemesse og musikk.

Ha en fin torsdagskveld alle sammen.

Kommentarer

Mariann S sa…
Kjedelig med virus på pc'en.
Eg leser også masse, holder på med fleire seriar :-)
Bl.anna Sønnavind, Storgårdsfolk og Thea. En får med seg ganske mykje om kordan folk levde 'før i tida'.
Ha ei god helg.
Merethe sa…
God helg :) til deg også
Elisabeth sa…
Høres ut som en god plan og ikke få panikk. Jula kommer uansett, og somregel går det bra selv om vi ikke stresser oss ihjel :)
Ha en fortsatt fin helg, og lykke til med virussøket ;)
Kathrine sa…
Ja, jula kommer den. Vi er ferdige med det meste. Men det er fordi vi har laget det meste av gavene : masse forskjellige geleér. Og da må en jo gjøre det fra august til oktober med de råvarene en finner i skog og fjell.

Forresten, er du med i kor? Min eldste søster fra Tretten, synger inn julen overalt har jeg følelsen av. Hun er med i koret fra Tretten. Kanskje det heter Øyer kor? Husker ikke..Har to søstre på Tretten forresten. Veldig aktive i bygda med bl.annet kor og husflid.

Ønsker deg en fin og førvinterlig helg:-))
Vivishagerom sa…
Nei, Kathrine jeg synger ikke lenger. Det blir mest i hagen, dursjen og forskjellige hyl når jeg er alene. Men jeg sang i Øyer/Tretten tensing, når jeg var ung og lovende.
Virussøket på PC viste 99 slemme snikere som kryper rundt inne i PC min og koser seg av ren ondskap.

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne