Gå til hovedinnhold

Førjulstemning med feber og hoste

Joda, jeg var ganske sikker på at vi slapp ikke unna i år heller. Det er typisk før jul at virus og annet styggedom, skal kommer snikende på oss når vi minst aner det. Kvalme og oppkast - hoste med feber er noe av det som ruller rundt på skolen og barnehagen. Nå ligger minsten i feber og hoster værre en 5 håse bikjer. Kvalmen har også vært innom, men heldigvis bare i form av kvalme og ikke noe videre utover det. Jeg krysser fingrene for at det heller ikke blir noe mer.
Så da ble det en ekstra fridag i dag, med en febersyk 5 åring sovende på sofa'n. Trøsten får være at da blir vi kanskje friske til jul.

Har fått vaska litt, og håper at jeg får gjort meg ferdig i løpet av helga. Skal ha siste arbeidsdag på mandag. Har liten lyst til å rote rundt på Strandtorger lille juleaften i full panikk for at det kanskje skulle mangle noe. Juletre og fuglenek skal handles nå i helga og pyntes på mandag kveld. Det er godt å være ferdig med slik til lille juleaften synes jeg, for da får vi mye bedre tid til å slappe av og kose oss.

Jula kommer den, selv om ikke alt er på plass. Men så har det seg slik at jeg liker å ha alt på plass. Det ordner seg nok - spesielt for snilde jenter.

Kommentarer

Snuffeldyret sa…
Huff og huff. Det er ikke greit å bli syk før jul, men som du sier, sjangsen for at en er frisk hele julen er jo da tilstede!

God bedring til lillemann.
Mokki sa…
Jeg går store omveier hvis jeg hører noen hoster eller nyser... og skrubber hendene etter å ha tatt i dører. Har hverken tid eller lyst til å bli sjuk nå ;)
Kjedelig med sykdom slik tett oppunder jul. Håper minsten blir frisk fort, og at dere andre slipper unna :).
Her går vi, som ikke har vært syke enda, og håper at vi slipper....
Merethe sa…
God bedring til lille gutt og håp om at dere andre slipper unna. Klem klem
Uff og uff så uheldig dere er, men det er jo tross alt bedre at han blir dårlig nå og ikke den 23. liksom for han er vel sansynligvis frisk igjen til juelaften.
Og du.......tusen takk for julekortet jeg fikk i posten i dag, kjempekoselig og så flink du er til å lage julekort.
Ønsker dere en trivelig fredagskveld Vivi!
Ellen Walnum sa…
Nei men huff da....dette høres ikke bra ut.
Ellers må jeg bare si at din glede over julen og alle forberedelser til denne har vært med på å å gjøre min førjulstid til den beste på lenge.....takk!!
Rekkehuset sa…
Uff, ikke noe særlig med sjukdom nå midt oppi julestria! Krysser fingrene for at alle er friske til den STORE dagen i alle fall:-) Her var det ei som klagde fælt over vondt i magen i kveld, håper virkelig det ikke blir mer enn det.. Klem Hanne.
elle-melle sa…
God bedring til minsten og ønsker om at dere alle er friske til jul.
Her hostes det så det ljomer i veggene men vi har heldigvis ikke noe kvalme å klage på.
Ellers sier jeg som deg, jul blir det åkke som, men der er jo koselig hvis man klarer å bli ferdig litt før.

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne