Gå til hovedinnhold

Det spirer på do

Mannen i huset har skjønt for lengst at jeg er tilbake til det grønne hjørnet, for han homrer bare når det er plassert såpotter på gulvet på do. Ny sesong, tenker han nok, så vet han jo hvor han har meg frem til høsten.
Og det spirer! JEG HAR STOKKROSESPIRER PÅ DO - JEG HAR STOKKROSESPIRER PÅ DO. Jeg fikk det til og det etter bare 2 dager, skal jammen si at det var krutt i disse frøa.
Nå i kveld har jeg ryddet plass til dem på boden for der er tempen rundt 8-10 grader. Ordna meg med lys og føler VIRKELIG at livet er supert. Tenkt, Lene jeg klarte å så stokkroser. Tusen takk igjen for at du smittet meg med stokkrosesåing syken. Sender en varm klem til min hagevenn, Lene.

Nå sitter jeg og venter på at klokka skal bli 2230, da skal jeg hente min 12 år gamle datter, som er på nyttårsball på skolen. Skal jammen si at det pynting og ordning her ei stund i efta, så ble hun veldig fin også. Det var en stolt mor som leverte 3 fine jenter, som gikk på den røde løperen bort til Grendahuset. Veldig stolt, men samtidig har jeg lyst til å rope ut at dem skal slutte og vokse. Ja, ja .... sånn er det nå.

Ha en fin kveld alle sammen, med eller uten stokkrosespirer.

Kommentarer

GRATULERER VIVI - GRATULERER!!! Du er jammen meg flink gitt. Dine frø kan jeg nok bare gi meg med, ingen liv her i gården gitt, men jeg forsøkte da ihvertfall.
Mine stokkrosefrø har også stått på badet/wc men står plassert i annekset nå da, men i dag satte jeg inn en ny ladning med frø på varmenkabalene på badet, tror det var 12 potter. Tror jeg må ta det litt etappevis ellers blir det veldig mye potter på badet. Hmm, raskt regnet tror jeg dt "bare" står igjen rundt 50 potter ute....hihihi!
Ha en superduper helg Vivi....og jeg synes det begynner å bli litt vårtemperatur ute jeg nå gitt, på mandag skulle det da bli 1 pluss.
elle-melle sa…
Gratulerer! Det er så inmari moro når man lykkes og de første etterlengtede spirene kommer.
Anne-Marie sa…
Dette var et herlig innlegg. Jeg kjenner så godt igjen gleden! Men det viser at vi er litt nerdete; hvor mange treff tror du at du får på google hvis du søker på "JEG HAR STOKKROSESPIRER PÅ DO"?
M.E.V. foto sa…
Hei!

Det er moro når det spirer og gror:)

Eldstejenta mi på 13, er også på nyttårsball i kveld, så jeg kjenner den siste følelsen også...Var noe dolling her også tidligere i kveld:)

God helg!
Mona sa…
Da jeg var liten skrev vi i minnebøkene til hverandre;

MÅtte lykken gro som gresset bak do

Vi kan omskrive den til hagegalsk; Måtte lykken gro som stokkrosene på do.


MonaO
Vivishagerom sa…
Skal se du har et nytt ordtak der, Mona. Passet jo veldig bra for oss gale.

Det var trist at ikke frøene spirte da, Lene. Men nå ser det ut til at jeg får en del stokkroser selv. Tror det er noen røde der, men tror ikke det var den nydelige røde som du hadde. Vårtemp - ja takk.
Merethe sa…
Det er noe eget når de første spirene dukker opp.Herlig vårfølelse.
Ellen Walnum sa…
Grattis med spirer! Jeg lever med akkurat den samme dileriske gleden for tiden:-).....å få se det spire
Jonna sa…
Gratulerer!
Jeg sådde noen på friland i fjor (fordi det hadde gått meg hus forbi at de måtte såes i januar, noe du tydeligvis vet), og gleder meg til å se hva det blir til:)

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne