Gå til hovedinnhold

Årets første staudebestilling

Da var årets første staudebestilling sendt - Langangen Planteskole.

Aconitum x cammarum Bicolor
Allium cernuum
Allium cernuum album
Anemone cylindrica
Aquilegia Musø
Festuca amethystina
Hemerocallis Sirco
Hemerocallis Suzie Wong
Primula juliae Wanda
Syringa vulgaris alba

Tror det var Lene som sa at ønskeliste fort kunne bli bestillingsliste og jammen hadde hun rett. Jeg hadde ment å ta litt om litt, men skitt au.

Etter nærmere titt i frøboksen så har jeg igjen litt å så. 13 forskjellige valmuer som skal komme i jorda så fort det blir april. 16 forskjellige sommerblomster ligger også og venter på jord. Joda, det blir helt sikkert nok i år også. De pottene som står igjen i gangen og som ikke har spira, må nok vike for nye såpotter. Jeg har aldri hatt tålmodighet til å vente utover det naturlige, derfor så biter vi tenna sammen og kaster det som ikke har spira. Gjorde vist det i fjor også jeg. Er nå måte på til tålmodighet en skal ha. Her er det enten eller.

Lusa på Dahlia'n min er mindre i dag. Jeg klemte ihjel de jeg så. Det var også noen igjen på stokkrosene, men jeg tok de også i sammen slengen.
Skal se over dem en tur til i kveld. Denne kampen skal jeg vinne.

Sviskekaka er ferdig og ble testet. Resultatet var "kjempe god" og i morgen kommer svigermor på formiddagskaffe.

Snøen som kom i går har blitt våt og i dag har sola vært på besøk igjen.
Ha en fin lørdagskveld alle sammen.

Kommentarer

Flott blogg og bilde av påskelilje du har fått.
Bra ar du har kontroll over lusa.

Sviskekake høres godt ut.

Ha en fortsatt fin helg!
Tove sa…
Lus er kjipt, bra du har kontroll :-) Hvis det er sviskekaka jeg vet om, så er den bare knallgod. Ha en kos lørdagskveld. KLem :-)
Ellen Walnum sa…
Kos deg med sviskekaka og død over lusene!

God lørdagskveld til deg:-)
Elsa sa…
Lus er noe herk. Her passer jeg på cannaene med argusøyne. Erfaringen har lært meg at de kan være rene luseklekkeriet når de nye bladene begynner å vokse ut.

Ha en fin helg:-)
Rekkehuset sa…
Sviskekake er utrolig godt! Der minte du meg på at jeg må få tak i mamma sin oppskrift..får nesten vann i munnen når jeg tenker på det..
Lykke til i kampen mot lusa!
Ha en fin uke, klem fra Hanne.
Kathrine sa…
Flott staudebestilling:) tenker det rykker i armene etter å sette i gang ute.
Sviskekake har jeg aldri hørt om tror jeg? Sikkert vært noe for B-gjengen det ,)

Ha en fin tirsdagskveld:)
Anonym sa…
hey there and thank you to your [url=http://www.2013paschersaclongchamp.com]sac longchamp pliage pas cher neuf[/url] information ?C I have certainly picked up anything new from right here. I did alternatively expertise several technical issues using this site, longchamp pas cher [url=http://www.2013paschersaclongchamp.com]sac longchamp roseau pas cher[/url] , since I experienced to reload the website lots of instances prior to I may just get it to load properly. I have been puzzling over in case your hosting is OK?

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne