Gå til hovedinnhold

Bilder fra vårhagen min

Ja, da er det Palmesøndag og jeg er alene hjemme. I går fikk jeg pakke fra fiol. Hun hadde sendt meg to hjerter som jeg skal henge på påsketreet vårt. Tusen takk, fiol. Kjempe flotte og du er super snill.

Etter å ha vaska hus og tatt frem noen kyllinger, så tok jeg en liten tur ut i sola.

Her er det en Primula som titter frem igjen.

Her er det revebjeller fra i fjor, som forhåpentligvis skal blomstre i år.

Takløken er også kommet frem igjen. Her har det vært snøfritt for det meste i år, men det ser ut som at det har gått greit.

Her er det Aurikel som titter mot sola.


Blir nok ei stund til at jeg kan flytte inn her. Egentlig så vet jeg ikke hva jeg skal bruke dette lille huset til. Kanskje det blir litt salat og andre ting som er greit å ha i nærheten.
Håper vi får en fin og solrik påske og at snøen blir borte. Jeg skal snart så valmuer og det er flere småbarn som må prikles om igjen.

Jeg har sett over Fuchsia plantene mine og det var ikke noe voldsomt oppløftende. De fleste gikk i komposten. Det er to som var så fine i fjor, så jeg sendte en etterbestilling til Randi. Fuchsia Tom West og F. denticulata

Ja, det var palmesøndag og vinglasset er halvfullt. Ferie til den 14.april og det blir deilig med noen late dager.

Ønsker alle en super fin påske og at alle får i allefall litt sol.

Kommentarer

Mari Anne sa…
Jeg er også alene noen dager. Nå kan jeg gjøre som jeg vil uten å tenke på ungenes oppdragelse. Som å sitte her og surfe mens jeg koser meg med en bedre middag. Et glass vin? Ja det var en god ide.God påske til deg også.
Røsslyng sa…
Det er herlig når staudene begynner å våkne til liv igjen
Håper du får en knallfin og vårlig påskeuke! :)
Ellen Walnum sa…
Så herlig med sånn tegn til liv etter en lang vinter:-) Det bittelille plathuset var jo skrekkelig søtt da, burde passe godt til salalt og urter.
krepsemor sa…
Tror jeg også skal ta meg et lite vinglass i dag! Spennende å følge med på alt som begynner å spire nå! Min Delphinium "Galahad" titter opp nå. Jeg oppdaget i dag, at jeg faktisk har sådd Galahad for tre-fire dager siden, men pytt pytt! Den er jo fin da! Ønsker deg en fin påske videre, med forhåpentligvis fine dager med snøsmelting!
Merethe sa…
Hei vivi. Har vært borte noen dager og pakken lå og ventet på meg.:) Tusen,tusen takk for alt utstyret du sendte!! SÅ masse...
Jeg blir rørt. HA en flott dag i dag. Ser ut som vi kan få litt sol :)
Mariann S sa…
Ser at det har begynt å våkne til liv i hagen din og :)
Håpar resten av snøen smeltar fort no.
Ønsker deg ei super påske med masse snøsmelting :)
Kathrine sa…
Det ser virkelig vårlig ut til deg jo:) Revebjeller er flotte blomster. Og så artig å se på humlene som er de eneste som kommer seg inn i disse bjellene.
Nå skal jeg pakke, vi reiser på hytta i morgen etter og ha levert katten på pensjonat.
Riktig god påske, Vivi!!

:))
Ønsker deg en fin påskehelg!
I det lille drivhuset ville jeg dyrket salat og andre gode spiselige saker...

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne