Gå til hovedinnhold

Lene har tagget meg....

....og jeg har svart så godt jeg kunne.

Hva er du opptatt av for tiden? Det må være hagen og ungene mine

Hva har du på deg i dag? Har ikke helt kommet igang enda, så joggebukse og lang genser

Hva skal du spise til middag? Det har jeg faktisk ikke tenkt på enda

Hva vil du gjerne lære deg? Å ha evnen til å la husarbeid ligge, slik at jeg får tid til det jeg har lyst til - nemlig hage, planter og jord

Hva hører du på akkurat nå? Her er det barne TV-morgen

Hvordan er ditt favorittvær? Sol og sommer, slik at jeg kan sette opp døra om morgenen og være ute hele dagen

Hva er ditt mest utfordrende mål akkurat nå? Å få ferdig grusgangene i hagen, jeg er nemlig litt lei av å spa torv

Hva syns du om den personen som tagget deg? Lene - ei hagegal dame som også er fra Lillehammer. Hun har gutua's fineste hage og er glødende opptatt av å ha det fint rundt seg, men deler mer en gjerne både erfaringer og planter med andre hagegale fra Lillehammer. Snild og koselig og jeg koser meg veldig når jeg er på besøk hos henne. Jeg er veldig glad for at jeg fikk bli kjent med henne, og jeg håper vi kan få enda bedre kontakt med tiden

Hvis du kunne fått et hus, ferdig innredet, hvor som helst i verden – hvor skulle det vært? Helt siden jeg var liten har familien min feriert i Sverige og jeg har falt helt for rødmalte stuer og småe koselige hager

Hva ville du gjerne hatt akkurat nå? En skikkelig laaaaaaang helg med sol

Hva vil du gjerne bli kvitt? Følelsen av og ikke strekke til

Hvis du kunne dratt hvor som helst i verden den neste timen, hvor ville du dratt? Ikke så veldig langt - hvit benk i hagen og bare sitte der og ........bare for en time

Hvilket språk vil du lære? Har aldri vært opptatt av språk

Hva ser du etter i en venn? En som er der når jeg tenger det, men samtidig har mot til å si imot meg. En som gjør meg glad

Hvem vil du gjerne møte? har egentlig ikke noen store ønsker - kanskje en høy mørk gartner

Hva slags musikk liker du? Phil Collins har vært favoritten siden skoledagene og jeg nyter fortsatt musikken hans. Eller så spiller dem mye fint på radion P4

Hva er favorittplagget i klesskapet ditt? Brudekjolen, nei bare tulla - joggebuksa/gartnerbuksa mi som jeg fikk av min mann på 40 års dagen

Ha er drømmejobben? Nå har jeg det veldig bra i det offentlige, og arkivar er egentlig ikke så ille. Jeg tror at man blir lei samme hva man gjør hver dag, men tror ikke jeg ville ha jobbet som gartner, da hadde jeg ikke hatt noen hobby å koblet av med

Har du noen favorittmodeller? denne får stå ubesvart

Hvis du hadde hatt 1000 kroner nå, hva ville du brukt det på? en hvit hagebenk

Hva var det siste motebladet du leste? husker ikke

Den siste cd-en du kjøpte? det er lenge siden Celine Dion kanskje ?

Hva hørte du på da du ble tagget? Barne TV-morgen

Hva vil du akkurat nå? vil og vil, jeg må lage frokost til min sønn som sitter å ser på Pokermon. Også skal jeg bake pai for mine foreldre kommer på besøk i dag. Det var det jeg må gjøre. Hadde jeg hatt muligheten til å gjøre det jeg vil så hadde jeg gått ut i hagen.

Jeg takker Lene for at hun tagget meg og vil gjerne sende den videre til en annen god hagevenninne, fiol.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne