Gå til hovedinnhold

5 flotteste i hagen - og en takk

Nå er det virkelig mye som skjer i hagen og jeg løper rundt med kamera hver dag. I drivhuset er det tomater, agurker, blomkål og brocoli i full gang og salaten blir fort spist opp av de firbente dyra som må ha noe godt i varmen.

Jeg har tatt meg ei runde og fem på topp i hagen min pr. i dag kommer her. Vanskelig valg, men nå er det disse jeg gleder meg mest over.





Jeg har lyst til å utfordre ellea og Lene til å vise sine 5 flotteste i hagen.
Jeg har til slutt lyst til å takke Lene for at hun var så snild å kjøpe med en moserose til meg tidligere i vår. Nå er den snart i blomst og da vil nok den være på topp av de flotteste i hagen.

Det blir nok en varm og fin dag i dag også. Jeg nyter dagene og synes varme og sol er helt topp. Ønsker alle en flott lørdag.

Kommentarer

Ellen Walnum sa…
Nei men så artig da. Den utfordringen nå jeg jo ta! Ut med kamera:-)

Dine fem på topp var jo bare lekre....
Selvfølgelig tar jeg utfordringen, men jeg må vente til det blir kveld, ikke noe særlig å ta bilde når sola skinner på sitt sterkeste. Jeg vil vel tro at jeg ikke får tatt bilde av de mest flotteste jeg har ettersom det er masse som ikke har begynt å blomstre enda, men jeg får ta de som er flotte og som blomstrer nå ihvertfall.
Gled deg til moserosa, min er litt shabby enda og også flere av de andre rosene i rosebedet. Grunn: Lene har kastet på LITT for mange valmuefrø (de dekker nå nesten hele bedet....haha), men jeg vil vente med å dra opp et par hundre av de til jeg ser hva som er hva. Så om ikke så altfor lenge blir det valmueluking til de grader her i gutua.
Ha en strålende lørdag, ser ut til at det blir varmt nå også selv om det er litt mildere enn det har brukt å være, tror det er rundt 27 nå jeg.
Takk for hyggelig hilsen i bloggen min, det kan jo være at jeg får en dille på roser senere.

Flotte bilder av dine favoritter, er nr.3 en Digitalis den hadde så lekre flekker.

Ønsker deg en fin sommerhelg i hagen!
elle-melle sa…
Dette var fem flotte, ingen tvil. Jeg likte så godt de to nederste liljene. Er det en hvit martagon den siste? Jeg hadde en mørk martagon, men i år kom den opp bare for å visne igjen. Det er den eneste jeg har så jeg håper virkelig den kommer igjen til neste år.
Mete sa…
Ikke rart disse 5 er på topp hos deg - de var lekre alle sammen!
Flott utfordring det der :) Artig å se hva folk synes er de fem fineste.

Den nr fire der, er det martagonlilje? Den så så tykk og andeledes ut. Vakker var den i allefall :) Den siste regner jeg med at er martagonlilje, men?
Rekkehuset sa…
Så nydelige bilder! Nå er visst sommeren over for denne gang her, bare regn nå. Ok, plantene trengte regn, men nå tar vi gjerne mer sol!! Ha en fin uke, klem Hanne.
Elisabeth sa…
Så masse lekkert, en verdig liste ja. Og moserose..det MÅ jeg bare ha. Det er hvertfall helt sikkert!
Kathrine sa…
Wow! Har du fått deg moserose? Den har jeg og tenkt å skaffe meg. Kjempefin!

Fem fine på topp her, men det er ikke lett nei. Alle er jo fine på sin måte. Den hvite krølliljen din var nydelig:)

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne