Gå til hovedinnhold

Tusen takk alle sammen der ute

Jeg vil gjerne sende en klem tilbake til alle dere som har gitt meg trøstende ord. Jeg setter så utrolig stor pris på alle dere bloggvenner. Det er mange der ute som har opplevd det samme som meg, og jeg sender alexia og Torill en ekstra stor klem, fordi dem er og har opplevd nettopp det å miste noen i den sisten tiden. Samtidig vil jeg også sende en hilsen til Kathrine og Merethe (fiol) som har "vært" med meg i denne vonde tiden. Det er godt å få noen trøstende ord og små hilsninger. Glad i dere!



I dag startet jeg med å gå meg en lang tur,og det var deilig å kjenne at kroppen ble sliten igjen. Når jeg kom hjem så var jeg liksom varm i trøya, og tok meg ei lita økt i hagen. Det er ikke blitt gjort noe der siden slutten av juni, så der var det nok ugress å ta tak i. Det føltes deilig å kunne stikke fingerene i jorda igjen. Snart er det modne frø også på forskjellige planter. Jeg har klipt ned alle revebjellene mine, så får vi se om de kommer igjen til neste år.

Så startet det å regne igjen, men jeg har da fått gjort noe og kanskje jeg føler for å gjøre mere i morgen.



Det var den siste dagen i august og høsten står for tur. Ha en fortsatt fin mandag.

Kommentarer

Kathrine sa…
Godt og begynne i hagen litt igjen, Vivi:) Og denne vonde tiden må bearbeides, så det og drive i hagen med planter og jord, er godt.
Jeg og driver med frø nå, innimellom sol, regn og vind. Har en følelse at noen vindkast har spredd mye utover i hagen, men fortsatt mye frø igjen.
Tusen takk for hilsen fra deg!
Stor klem:))
Anonym sa…
Hagearbeid er terapi, ingen tvil om det. Ruth Rösiö Conradi skrev noe vakkert om at hun gravde ned alle sorger, bekymringer og ergrelser i hagen, og der vokste det blomster opp. Min mor var bare 61 da hun døde, vår yngste datter var ett år, og hun husker ikke mormor. Det gjør de eldste, og de savner henne. I sommer døde deres elskede bestfar, som jeg skrev - det var nok et enda større tap. Men det er livets gang, noe vi må akseptere, uansett hvor tøft det er. Gode minner er en hjelp. Klemmer til deg og dine.
Ellen Walnum sa…
Det var vakre ord Hilde skrev der. Tenk så fint at man kan grave ned sorgene og få blomster tilbake......godt å høre at du har hatt en forholdsvis god dag da Vivi:-)
Sigrid sa…
Så leit, Vivi. Stoor klem fra meg også.
Så trist!
Sender deg en varm, god klem.
Merethe sa…
Det er så deilig å gjøre ting som fyller en med glede. Hagearbeid er godt for sjelen. Tankene har fri flyt da. Den beskrivelsen til hilde var knakende god. Ja vivi, det er godt å tenke på gode minner og glede oss over de. Ønsker deg en god uke! klem klem

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne